۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸

امام جمعه قم:

اقتدار و مقاومت در راه خداوند هزینه دارد

اقتدار و مقاومت در راه خداوند هزینه دارد

امام جمعه قم گفت: مقاومت در برابر جانیان عالم و در راه خداوند بسیار ارزشمند است و این را باید بدانیم که باید برای اقتدار و مقاومت هزینه پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس هیات‌امنای ستاد دیه کشور اظهار کرد: امروز امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون خون پاک شهدا و از خود گذشتگی آنان است.

امام جمعه قم بیان کرد: مقاومت در برابر جانیان عالم و در راه خداوند بسیار ارزشمند است و این را باید بدانیم که باید برای اقتدار و مقاومت هزینه پرداخت کنیم.

تولیت حرم بانوی کرامت ابراز کرد: مقاومت در راه خدا هزینه دارد و شهدایی که می‌دهیم هزینه‌هایی هستند که برای مقاومت پرداخت می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) ایام الله هستند و سیره آنها موعظه و پندهایی برای ما همراه دارد که از آنها باید درس و عبرت بگیریم.

وی ادامه داد: ایام الله‌ها نظیر ولادت‌های پیش روز همچون عبدالعظیم حسنی، امام حسن عسکری (ع) و شهادت حضرت معصومه (س) بسیار عبرت آموز و پند آموز هستند و اینها به جهتی ایام الله هستند که عبرت و پندهایی برای ما دارند.

آیت الله سعیدی گفت: هر روزی که در آن حادثه‌ای عبرت‌آموز و درس‌آموز اتفاق افتد که ما را متوجه خداوند کند، یوم الله است، بنابراین باید مغتنم شمرده شوند.

امام جمعه قم یادآور شد: فعالیت‌های ستاد دیه کشور در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد بسیار شریف و ارزشمند است و این فرهنگ باید گسترده شود.

تولیت حرم بانوی کرامت اذعان کرد: افرادی که به زندان می‌افتند چه مجرم قطعی قانون‌شکن عامد و چه افراد مؤمنی که از روی بی‌مبالاتی و غیرعمد مرتکب جرمی شده‌اند مجازات انتخاب‌های خود را می‌بینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انتخاب افرادی که به زندان می‌افتند یا از روی جهل و غفلت بوده و یا از روی غرور و سرکشی و زندان عاملی برای عبرت‌آموزی و درس‌گرفتن خود افراد مجرم و دیگران است و نباید راه عبرت‌آموزی بسته شود.

آیت الله سعیدی بیان کرد: ما باید از وقایع مختلف در طول تاریخ و چه بسا دوران معاصر عبرت بگیریم و از انجام کارهایی که عقوبت آنها نمایان است، اجتناب کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: زندانیانی که به کمک مردم از بند زندان رها می‌شوند، باید خود را مدیون مردم بدانند و از ارتکاب به جرم خودداری کنند.

کد خبر 6252919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha