۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

تبیین موقعیت خاص نظام در مقابل جهان استکباری بسیار مهم است

تبیین موقعیت خاص نظام در مقابل جهان استکباری بسیار مهم است

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تبیین موقعیت جهانی و وضعیت اقتدار نظام و مردم ما بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احمد علم‌الهدی در دیدار با فرماندهان و روحانیون عقیدتی و سیاسی یگان‌های آجا در منطقه خراسان ضمن تبریک میلاد مسعود امام یازدهم، پدر بزرگوار امام زمان (عج) اظهار کرد: امیدوارم خداوند متعال سرمایه ارزشمند وجود شما ایثارگران را برای اسلام حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مساله امروز نیروهای مسلح را تبیین موقعیت‌های خاص جهانی دانست و خطاب به روحانیون عقیدتی و سیاسی افزود: این اقدام خطیر و مهم باید به همت شما بزرگواران در این سازمان دینی و اسلامی ارتش و نیروهای مسلح صورت بگیرد.

تبیین موقعیت خاص نظام در مقابل جهان استکباری

وی ادامه داد: امروز وضعیت جهانی ما برای عزیزانی که در این نهاد و در جبهه مقدم مبارزه با استکبار جهانی و خط تثبیت وضعیت اقتدار نظام هستند، یک مساله حساس و قابل توجه است.

علم الهدی تأکید کرد: چنانچه برای عزیزانی که در خط مقدم این جبهه قرار دارند فلسفه عملیات، موقعیت خاص جهانی و مبانی فکری انقلابی مشخص نباشد، امکان دارد خود را در وضعیت کاملاً ثابت شده‌ای احساس کنند که ما چطور می‌توانیم مقابل دنیای کفر و مجهز به همه تجهیزات و تسلیحات استکباری بایستیم و مقاومت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر موقعیت خاص جهانی امروز به خوبی برای نیروهای خط مقدم ما تبیین نشود، اصل وجوب مقاومت زیر سوال می‌رود، ابراز کرد: بنابراین تبیین موقعیت جهانی و وضعیت اقتدار نظام و مردم ما بسیار مهم است.

پشتیبانی مردم از انقلاب مانع هرگونه اقدام نظامی دشمن است

وی با اشاره به اینکه آمریکا بیش از ۳۰ سال است که دنبال دستیابی به ایران است اما تاکنون هیچ فرصتی برای دخالت نظامی پیدا نکرده است، اضافه کرد: جبهه مقدم در این حرکت مبارزاتی که در نتیجه انقلاب به وجود آمده است، نیروهای مسلح هستند که در جامعه و کشور ما وضعیتی دارند که در هیچ کشوری فراهم نیست و آن داشتن حمایت و پشتیبانی مردمی است که در دنیا بی‌نظیر است.

علم الهدی قدرت بازدارندگی برای حمله مستقیم دشمن را حمایت مردم دانست و گفت: با توجه به تجربه هشت سال دفاع مقدس و حضور پررنگ مردم در جبهه‌های جنگ دشمن نمی‌داند که در صورت هر اقدام نظامی با چند میلیون نفر مواجه است، لذا جرأت هرگونه اقدام عملیاتی از او گرفته شده است.

تبیین اصول اعتقادی و انقلابی برای نیروهای نظامی جوان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه سربازان نظامی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۲ سال هستند، تصریح کرد: این عزیزان در اوایل دوران جوانی با آرمان‌ها و آرزوهای فراوانی قرار داشته که علاوه بر آن نسبت به همه چیز روحیه محاسبه‌گری دارند؛ در این شرایط دشمن با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به دنبال منحرف ساختن فکر و اندیشه آنان است.

وی با بیان اینکه فرماندهان ما چه در ارتش و چه در سپاه و نیروهای مسلح مکتبی و هدفمند هستند، ابراز کرد: به همین منظور باید با تبیین اصول اعتقادی و مبانی انقلاب این روحیه را به بدنه نیروهای مسلح و ارتش نیز انتقال داد، در غیر این صورت حتی اقدامات فرهنگی دیگر نیز بی‌اثر خواهند بود.

کد خبر 6252969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha