۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۷

در دولت شهید رئیسی:

۱۶۰ میلیارد تومان برای علاج‌بخشی سد بیدواز اسفراین تخصیص یافت

۱۶۰ میلیارد تومان برای علاج‌بخشی سد بیدواز اسفراین تخصیص یافت

بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای علاج بخشی سد بیدواز اسفراین تخصیص یافت و این سد افتتاح شد و سد گلمندره نیز به مرحله آب‌گیری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد بعدازظهر چهارشنبه در همایش و نمایشگاه کارآفرینی تکام خراسان شمالی که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه صنعتی اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی استانی رو به توسعه است و زیر ساخت‌های لازم برای پیشرفت و توسعه در تمام حوزه‌ها را دارد.

وی یکی از موضوعات مهم برای توسعه و تأمین زیرساخت‌ها را توجه به حوزه آب دانست و افزود: کاهش بارندگی‌ها و شرایط خاص سدها انگیزه ما را در پیشبرد طرح‌های حوزه آب بیشتر کرد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای علاج بخشی سد بیدواز اسفراین تخصیص یافت و این سد افتتاح شد و سد گلمندره نیز به مرحله آب‌گیری رسید.

حسین‌نژاد تصریح کرد: هدف‌گذاری ما در حوزه برق استفاده از انرژی‌های پاک بود که در قدم نخست، اولین مزرعه پنل خورشیدی تولید برق در شهر غلامان افتتاح شد و در قدم‌های بعدی در مناطق مستعد اسفراین و جاجرم نیز استفاده شود.

وی بیان کرد: انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب را هم مورد پیگیری قرار دادیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش را در ابعاد مختلف شناسایی کرده‌ایم، افزود: برای توسعه زنجیره ارزش به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در بحث اشتغال مؤثر واقع شود.

حسین‌نژاد به اهمیت حوزه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه صادرات ما در سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ میلیون دلار بود اما در عمل ۱۵۲ میلیون دلار صادرات انجام شد.

وی هدف‌گذاری بعدی خراسان شمالی را شناسایی صنایع راکد عنوان کرد و افزود: ۱۵۷ واحد راکد از سال ۱۴۰۰ احیا شده‌اند و این در حالی است که برای ۱۲۴۶ نفر اشتغال ایجاد شده است ضمن اینکه برای صنایع نیمه فعال هم ظرفیت اسمی را افزایش دادیم.

کد خبر 6253027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha