۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۶

معاون استاندار آذربایجان غربی:

شهید «سعید شبان» شهید شاخص ورزش کشور شد

شهید «سعید شبان» شهید شاخص ورزش کشور شد

ارومیه-معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهید سعید شبان که در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) به مقام شهادت نایل شده بود به عنوان شهید شاخص ورزش کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ابراهیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای ورزش آذربایجان غربی افزود: این اجلاسیه روز ۳۰ مهرماه جاری با حضور ورزشکاران برجسته و مدیران عالی ورزش کشور در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری این اجلاسیه افتخاری بزرگ برای آذربایجان غربی به شمار می‌رود که نشان دهنده جایگاه استان و شهدای ورزشکار استان در کشور است.

وی اظهار کرد: این اجلاسیه بخشی از دومین کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی است که می‌تواند در شناساندن شخصیت شهدای والامقام به ویژه در حوزه ورزش مؤثر باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید شهدای ورزشکار بیش از این، به جامعه و نسل جوان و نوجوان معرفی شده و ابعاد مختلف شخصیتی آنان برجسته شود.

ابراهیمی یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش آذربایجان غربی را تصمیم گیری برای احداث سالن ۱۲ هزار نفری در ارومیه عنوان کرد و گفت: این سالن، زیرساخت بزرگی برای ورزش استان است که بزرگترین سالن ورزشی به ویژه برای برگزاری رشته والیبال در کشور به شمار می‌رود.

وی با تبریک هفته ورزش به ورزشکاران، مربیان، فعالان این بخش، پیشکسوتان و ورزش دوستان آذربایجان غربی افزود: قرار است در این هفته که در اواخر مهرماه جاری تعیین شده، بیش از یک هزار و ۱۵۰ برنامه ورزشی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

سعید شبان گورچین قلعه در دوم فروردین ۱۳۶۵ در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و در یکم شهریور ۱۳۹۳ در دفاع از حرمین و جنگ با تکفیری‌های داعش در اربیل عراق شهر باقرسه به شهادت رسید.

کد خبر 6253102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha