۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۷

موازی کاری و سردرگمی مهمترین چالش بازآفرینی شهری است

موازی کاری و سردرگمی مهمترین چالش بازآفرینی شهری است

قزوین- سرپرست دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی گفت: تخلف در ساختار بافت های ناکارآمد، موازی کاری و سردرگمی مهمترین چالش بازآفرینی شهری است.

رامین ساعد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قزوین از شهرهای تاریخی در کشور و دارای جایگاه ویژه ای است و در دوره ای پایتخت کشور بوده، بنابراین از منظر مطالعات، بافت و فرهنگ شهری جزو شهرهای به نوعی مرجع محسوب می شد.

وی افزود: قزوین در زمینه بافت شهری، حوزه فرهنگ و تمدن شهری و موقعیت استراتژیکی باعث شده است که این شهر یک تکاپو و جنب وجوش خاصی داشته باشد.

ساعد ادامه داد: اقدام هماهنگ و حرکت یکپارچه به سمت بازآفرینی ضرورتی است که در کشور باید به آن توجه شود.

سرپرست دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: بهره گرفتن از مشارکت، توان و ظرفیت شهروندان در موضوع باز آفرینی و تغییر نگاه در این خصوص بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به تعداد ساکنین مناطق فرسوده باید به آنها فرصت ارایه ایده ها، خلاقیت و نوآوری ها در کنار بخش های عمومی و دولت داد که این موارد در کنار سرمایه های خرد و کوچک می تواند اقدامات خوبی را رقم بزند.

ساعد در پایان مهم ترین چالش در بحث بازآفرینی شهری را تخلف در ساختار بافت های ناکارآمد، موازی کاری و به نوعی سردرگمی در برخی از بخش هایی که متولی امر هم هستند دانست و گفت: حرکت نکردن بر اساس خواست و انتظارات شهروندان در کنار کمبود منابع مالی می تواند از دیگر مهمترین چالش در بحث بازآفرینی شهری باشد.

کد خبر 6253106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha