۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶

معبودی عنوان کرد؛

مزایای صادرات محصولات سلامت/ افزایش کیفیت و رقابت در تولید

مزایای صادرات محصولات سلامت/ افزایش کیفیت و رقابت در تولید

مسئول صادرات اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بر اهمیت صادرات محصولات سلامت محور برای افزایش رقابت در تولید محصولات با کیفیت، تاکید کرد.

سیدعلی معبودی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: صادرات در تولید اثر به سزایی دارد، به خصوص برای شرکت‌هایی که در تأمین مالی و خریدهای خود دچار اختلال هستند.

وی با اشاره به اهمیت محصولات صادراتی به کشورهای مقصد، افزود: محصول صادراتی باید الزامات کیفی کشور مقصد را پاس کند و همین موضوع باعث رقابت در تولید محصولات با کیفیت می‌شود که در نتیجه آن، قدرت محصولات تولید داخل افزایش می‌یابد.

معبودی ادامه داد: صادرات محصولات باعث ایجاد عمق استراتژیک در تولید می‌شود و بخش مهمی از تأمین ارز از همین طریق تأمین می‌شود.

وی، اهمیت صادرات در تسخیر بازارهای منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: ورود به بازارهای منطقه‌ای مثل آفریقا، امرو، خاورمیانه، آسیای میانه، آسیای جنوب غربی و…، می‌تواند به ارزآوری و بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی منجر شود.

معبودی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌ها به خصوص در عرصه بین المللی به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های صادرات محصولات داخلی نام برد و افزود: اگر این نمایشگاه‌ها، انعکاس خوبی داشته باشند؛ قطعاً در صادرات نیز اثرگذار خواهند بود.

وی گفت: حضور خارجی در چنین نمایشگاه‌هایی، نگاه به تولید کننده ایرانی را تغییر می‌دهد و توان تولید داخلی را برای صادرات، افزایش می‌دهد که در مجموع، باعث ایجاد درآمد ارزی برای شرکت‌ها و کشور می‌شود.

کد خبر 6253285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha