۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام:

جشنواره طعم امید در ایلام برگزار می شود

جشنواره طعم امید در ایلام برگزار می شود

ایلام-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: جشنواره طعم امید در ایلام برگزار می شود.

فرزاد شریفی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: جشنواره طعم امید با حضور ۱۵ نفر از معلولان شامل معلولان حرکتی جسمی، کم بینایان، نابینایان و سندرم داوون در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد اعتماد به نفس و نشان دادن توانمندی جامعه معلولان و همچنین نشان دادن توانایی این قشر در جامعه و ورود اینها در بازار کار است.

شریفی تصریح کرد: در سطح ۵ استان غربی کشور و در اولین مرحله مسابقات در سطح استان‌ها و از هر استان ۳ نفر انتخاب و به مرحله منطقه‌ای به میزبانی کرمانشاه شرکت می‌کنند و برندگان استان‌ها برای مرحله کشوری راه می‌یابند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام عنوان کرد: ترویج غذاهای سنتی و فرهنگ خوراک بومی کمک به معرفی توانمندی‌های افراد دارای معلولیت در حوزه اشتغال گردشگری و مناسب سازی و لزوم توجه بیشتر تأسیسات و اماکن گردشگری برای دسترس پذیر شدن این افراد از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره از ۲۴ مهرماه آغاز می‌شود و با مشارکت بهزیستی استان و اجرای آن توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در رستوران سنتی بلوط واقع در شهر ایلام برگزار می‌شود.

کد خبر 6253307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha