۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

امام جمعه عسلویه:

شهرستان عسلویه با کمبود ادارات و نیروی انسانی روبرو است

شهرستان عسلویه با کمبود ادارات و نیروی انسانی روبرو است

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: شهرستان عسلویه با کمبود ادارات و نیروی انسانی روبرو است که باید برای رفع این مشکلات تلاش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه عسلویه با تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: حضرت امام حسن عسکری (ع) نقش کلیدی در محیا کردن آشنایی مردم با امام زمان و حفظ ایشان داشت و نقش دیگر امام عسگری این بود که تذکر بدهند و از دین و از شیعه حراست کنند.

وی با اشاره به حماسه افتخارآفرین «وعده صادق ۲» و حماسه «نماز جمعه نصر» اضافه کرد: هرچند همین حضور در صحنه مقتدرانه ملت بزرگوار و وفادار ایران، برای تحقق همه اهداف جبهه مقاومت کافی بود، اما بیانات رهبر حکیم انقلاب امام امت حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در دو خطبه فارسی و عربی، وجهه مضاعفی از عزت و اقتدار و حماسه را به این یوم الله بخشید.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: روشنگری‌هایی که هم وسوسه خناسان را از بین برد، هم روحیه امت اسلامی را ترمیم و تقویت کرد، و هم چشم‌اندازی نورانی و امیدبخش برای آینده درخشان و حتمی‌الظفر جبهه مقاومت ترسیم کرد تا رزمندگان اسلام استوارتر از گذشته کار مقدس شهید نصرالله و همه مجاهدان این راه نورانی را به سرنوشت مبارکش ختم نمایند.

وی خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی و مقاومت یک ساله غزّه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحس‌اش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

وعده الهی به نصرت حزب الله است

محمدی تاکید کرد: قطعاً نصرت اللهی شامل حال مکتب نصرالله است وعده الهی به نصرت حزب الله و مسلمین اهل مقاومت است. بیان نورانی امام المسلمین در بحث مکتب بودن نصرالله اشاره به موضوعی کلیدی در ساختار حزب‌الله لبنان و سایر احزاب همسو در جبهه مقاومت و در نهایت در ساختار نظام اسلامی دارد و آن مکتب‌محوری و نه شخص‌محوری در منظومه فکری رهبران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تلاش و همت امامان انقلاب در زمینه مسائل مذاهب اسلامی چه در داخل کشور و چه در جهان اسلام، ناظر به این جهت است که ما عنوان «امّت اسلامی» را فراموش نکنیم.

امام جمعه عسلویه گفت: از بزرگ‌ترین درس‌های نبوی برای ما امّت‌سازی و تشکیل «امّت اسلامی» است. جهاد و اهمیت آن و حساسیت امت نسبت به مسلمین در گوشه زمین گاهی جهاد با نثار جان یا با گاهی با بذل مال. در بیان رهبر معظم انقلاب حکم جهاد صریح در بذل مال است. مردم عزیز از مسیر کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) می‌توانند دین خود را نسبت به برادران مسلماناشان ادا کنند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی شخصیتی که علم و عرفان و سلوک در وجود ایشان آشکار بود افزود: همان‌قدر که غزل‌های حافظ عاشقانه و عارفانه است به همان اندازه هم اخلاقی و متفکرانه است. صورتی زیبا و سیرتی نیکو.

محمدی با اشاره به روز جهانی استاندارد اظهار کرد: سخن راندن پیرامون اهمیت و جایگاه شامخ مقوله استاندارد، یک تعارف خشک و بی روح و شعار تبلیغاتی و تفننی و دهن پرکن نیست بلکه عامل نیرومندی است که با جان و مال و سلامتی و حیات افراد جامعه و در نتیجه با تولید و اقتصاد و اقتدار و جایگاه بین المللی ملت‌ها و کشورها سروکار دارد و شاخصی جهت تعیین رتبه و موقعیت و تراز دولت‌ها و پارامترهای سرانه ملت‌ها اعم از فرهنگ، آموزش، بهداشت، تغذیه و توزیع امکانات و رفاه و تسهیلات ملی و اجتماعی محسوب می‌گردد.

وی با انتقاد از نبود اداره و سازمان‌های کافی و مؤثر در عسلویه تصریح کرد: در شهرستان عسلویه وضعیت خیلی از ادارات که نمایندگی هست که هیچ آنهایی که اداره هم هست از نظر نیروی انسانی بسیار ضعیف و ناکارآمد هستند.

امام جمعه عسلویه افزود: البته نیروهایی که هستند کار خودشان را انجام می‌دهند ولی کافی نیست. اداره‌های مستقر در شهرستان عسلویه جز تعدادی بسیار اندک در حد یک شهرستان بسیار عادی هم نیست تا برسد به شهرستان عسلویه که ویژه و تراز کشوری دارد.

وی گفت: خطابم به دولت است؛ وضعیت اداری عسلویه تکمیل و تقویت شود. بعضی از اداره‌ها هم اصلاً در شهرستان وجود ندارد و رفع این معضل مطالبه جدی ما است.

کد خبر 6253438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha