۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

جنگ امروز میان محور مقاومت با تمامیت غرب است

جنگ امروز میان محور مقاومت با تمامیت غرب است

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: جنگ فلسطین و محور مقاومت با تمامیت غرب و استکبار است، رژیم صهیونیستی نماد غرب است چرا که تمام مستکبران پشت او ایستاده‌اند و او را حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی اخلاقی از امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: اگر کسی بتواند خود را عارف به حق مردم کند و نسبت به حقوق مردم ادای وظیفه کند، در نزد خداوند از جایگاه بزرگی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از استاندار پیشین یزد، انتصاب استاندار جدید را تبریک گفت و افزود: آرزوی موفقیت برای استاندار جدید یزد داریم، فردی که از تبار دوران دفاع مقدس، قرآن و مدیریت متدیانه است.

مدرسی ادامه داد: در دوره استانداری گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه مدیریتی و فرهنگی در استان یزد انجام شد، اما همچنان جای پیشرفت و رفع کمبودها وجود دارد که امید است با مدیریت استاندار جدید این موارد نیز رفع شود.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم در وهله اول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، عنوان کرد: یکی از مباحث جدی موضوع معیشت مردم است که حتماً باید در دستور کار قرار گیرد، این موضوع نیازمند مدیریت و نظارت درون استانی و برون استانی است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امید است انتصابات استاندار جدید نیز براساس شایسته‌سالاری و نه براساس حزب و جناح خاصی انجام گیرد.

وی با اشاره به نماز جمعه هفته گذشته به امامت مقام معظم رهبری در تهران تصریح کرد: نماز جمعه هفته گذشته که با امامت مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد مملو از نکات برجسته‌ای بود که هم در متن خطبه‌ها و هم در حواشی نمازجمعه دیده شد.

مدرسی ادامه داد: به تعبیری می‌توان گفت که با وجود اهمیت محتوای این نماز جمعه فرامتن این نماز بیش از خود متن بود؛ صلابت، شوکت، وقار، متانت، وحدت، شجاعت، همت مردم و همیت مردم در آن موج می‌زد.

وی با بیان اینکه جنگ کنونی در منطقه جنگ ایران و رژیم صهیونیستی نیست، تصریح کرد: این جنگ فلسطین و محور مقاومت با تمامیت غرب و استکبار است، رژیم صهیونیستی نماد غرب است چرا که تمام مستکبران پشت او ایستاده‌اند و او را حمایت می‌کنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه استکبار نتوانست حتی یک بازوی مقاومت را قطع کند، گفت: در غزه تخریب شده هر روز موشک به سوی رژیم صهیونیستی شلیک می‌شود، در لبنان روزانه بیش از ۳۰۰ راکت و موشک به سوی شهرهای اصلی این رژیم پرتاب می‌شود و ایران نیز خود را موظف به حمایت از مظلوم می‌داند که شاخصه حکومت اسلامی است.

وی افزود: شاخصه حکومتی همچون حکومت حضرت علی (ع) نیز حمایت از مظلوم است و تبعا ترک کمک به مظلوم آثاری را به دنبال خواهد داشت.

مدرسی ادامه داد: یکی از آثار حمایت از مظلوم این است که انسان در روز قیامت هنگامی که قدم‌ها می‌لرزد ثبات قدم دارد و فردی که برای مظلوم همت کند در بهشت با پیامبر اکرم (ص) خواهد بود.

وی در پایان عنوان کرد: کمک‌های مردمی در کشور و استان یزد همچنان ادامه دارد و امید است این روند نیز ادامه‌دار باقی بماند و تمام ملت ایران با دقت و بصیرت پشت سر مقام معظم رهبری در این کوران حوادث حرکت کنیم.

کد خبر 6253522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha