۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱

مهر گزارش می دهد؛

خدمات عاشقانه یک بانوی انسان‌ساز/معلم بیجاری امیدکودکان دردمند شد

خدمات عاشقانه یک بانوی انسان‌ساز/معلم بیجاری امیدکودکان دردمند شد

بیجار- معلم برجسته بیجاری با عشق به کودکان خدمت می‌کند و درمان دردهای آنها است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: سخن گفتن از معلم و جایگاه بالای او کار بسیار مشکلی است به خصوص معلمی که جوانی و عمر خود را در راه خدمت به کودکان صرف کرده باشد.

یکی از این معلم‌ها اهل بیجار است که در طول بیش از سی سال فعالیت آموزشی خود، علاوه بر تربیت دو فرزند، اخذ مدرک دکترای برنامه‌ریزی، تألیف چندین کتاب و خلق الگوهای جدید آموزشی، هزاران کودک را در استان کردستان مورد حمایت همه‌جانبه تحصیلی، درمانی و معیشتی قرار داد و این کار را پر قدرت‌تر از گذشته انجام می‌دهد.

بانوی توانمند بیجاری یاریگر بسیاری از دانش آموزان بوده و چشم امید بسیاری از دانش آموزان به مهر این معلم مهربان دوخته شده است.

ثریا مطهرنیا نام معلمی است که نه تنها در سطح استان کردستان بلکه در سطح کشور شناخته شده و این معلم توانمند نام نیک خود را در صفحه تعلیم و تربیت ثبت کرده است.

معلمی که در روستاهای بیجار مشغول به تعلیم و تربیت کودکان شد و در کنار آن به التیام دردهای کودکان نیز می‌پرداخت. این معلم فداکار بیجاری بیش از صدها کودک را درمان کرد و به آنها امید به زندگی بخشید.

با عشق به کودکان کمک می‌کنم

این معلم توانمند گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: من بیش از سی سال در حوزه تعلیم و تربیت مشغول به کار بودم و بیشترین خدمت من در سطح روستاها بوده است.

ثریا مطهر نیا افزود: من وارد هر روستایی که شدم، سعی کردم از توان خود روستاییان هم برای مرمت بهره بگیرم و همزمان پا به پای آن‌ها کار کردم تا مکان تعلیم و تربیت به یک فضای سالم و شاد تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در اوایل خدمتم مدام با دانش آموزانی سر و کار داشتم که یا وضعیت مالی خانواده‌شان به‌شدت ضعیف بود یا مشکلات سوءتغذیه و بیماری‌های سخت‌درمان یا عوارض بسیار بدی از جمله سوختگی و انواع و اقسام آسیب‌های جسمی داشتند.

وی ادامه داد: این موضوع برای من خیلی اهمیت داشت بنابراین برای درمان آن‌ها سعی می‌کردم آخر هفته‌ها با پزشکان مجرب در تهران هماهنگ کنم و اگر نیکوکاری هم مایل به کمک بود، از وی کمکی را دریافت کرده و دانش‌آموزان را برای درمان به مراکز تخصصی درمانی می‌بردم.

وی ادامه داد: هر چه بیشتر این کار را انجام دادم، تعداد دانش‌آموزان شناسایی شده در سطح شهر و روستا بالاتر رفت و حتی کودکان زیر سن مدرسه را هم شناسایی کردم.

وی گفت: تعداد بالا بود و من نمی‌توانستم روند کمک و درمان همه آن‌ها را تسهیل کنم، از این رو از همکارانم کمک خواستم و یک مؤسسه نیکوکاری را با هم بنیان‌گذاری کردیم و به این روند حالتی سازمانی دادیم.

وی به اقدامات اجرایی در سطح این مؤسسه اشاره کرد و بیان داشت: از تهیه کیف، کفش، لباس، دفتر و خودکار تا اعزام دانش‌آموزان بیمار به مراکز درمانی تخصصی و از کمک به خانواده‌های مستضعف تا حل یا تعدیل آسیب‌های اجتماعی بخشی از کمک‌های من در این مسیر بوده است.

مطهر نیا ادامه داد: همچنین تلاش برای حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست تا سعی برای مولد کردن خانوارهای بی‌بضاعت از دیگر اقداماتی بوده که سعی کرده‌ام در آن دخیل باشم.

خدمات عاشقانه یک بانوی انسان‌ساز/معلم بیجاری امیدکودکان دردمند شد

مطهر نیا اعلام کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت را در روستاهای بیجار شناسایی کرده‌ام که ۲۷۰ نفر آنها در کنار فقر با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: تلاش‌های من برای درمان بیماری این کودکان و ایجاد اشتغال پایدار برای مادران آنها از طریق هنر قالی بافی و گلیم بافی ادامه دارد.

اهدای ۵۰۰ میلیون به دارالایتام مهر آفرین گروس

وی اعلام کرد: ماه گذشته هم مبلغ ٥٠٠میلیون تومان را به دارالایتام مهرآفرین گروس اهدا کردم.

معلم برجسته گروسی گفت: اکنون که به پشت سر نگاه می‌کنم، از تحمل رنج این سال‌ها خوشحالم، رنجی که با درد انسان همراه بود و با رنج‌زدایی از دیگری توانست، منشأ شادی جاری و ابدی برایم باشد و سخت‌ترین شغل دنیا را برایم دل‌چسب و شاعرانه کند.

وی خاطر نشان کرد: آموزگاری در مدارس چندپایه‌ی روستایی نقاط کم‌برخوردار مانند پرتاب شدن به جهانی موازی است که در آن همه چیز معنایی دیگر دارد و به تجربه زیسته‌ی هر آموزگاری، پهنه و گستره‌ی بیشتری می‌دهد و فضاهای ماندگاری را در خاطرش ثبت می‌کند.

مطهر نیا تاکید کرد: قدم گذاشتن در این مدارس، مانند ورود به سرزمینی ناشناخته و جادویی است که بدون قطب‌نمایی از خرد و احساس ممکن است حس گم‌گشتی و بازگشت را ایجاد کند اما برای حقیقت‌جویان رنج آگاه، مانند سفری ماجراجویانه است که نیاز به افراد با شهامتی دارد تا از میان مصائب عبور کنند و خطرات را به فرصت و چالش‌ها را به خاطراتی ماندگار تبدیل کنند.

معلم برجسته بیجاری یادآور شد: در پایان از تمام دانش‌آموزانم در طول این سال‌ها، طلب حلالیت دارم و از آنان عذر خواهم اگر در اثر جدیت تدریس، غباری از من بر آئینه‌ی دل‌شان نشسته باشد یا در اثر سختی‌های مسیر آموزش روستایی و لزوم توجه دادن آنان به مسئولیت‌های آینده‌شان، از من رنجیده باشند و تاکید می‌کنم که خود را خادم تمام دانش‌آموزان سرزمین زیبایم ایران می‌دانم و به امید تحقق رؤیای ایرانی آباد تا آخرین لحظه عمر در قالب‌های متنوع برای شادی و آسودگی دانش‌آموزان کشورم انجام وظیفه خواهم کرد و از نو برای ایران و فرزندانش شروع به خدمت خواهم کرد، چرا که معنای جاری زندگی را اثرگذاری مثبت انسان بر دیگری و محیط پیرامونش می‌دانم.

آری در دیار گروس هنوز هم مادران و بانوانی هستند که برای کودکان و هم نوعان خود تلاش می‌کنند و در حال رقم زدن روزهای خوب برای آنها هستند و ثریا مطهر نیا این مسیر را برای عشق به خدمت باز کرد.

کد خبر 6253563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha