۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۴

خادمان موکب حضرت علی اصغر (ع) قم مستقر در سامرا تجلیل شدند

خادمان موکب حضرت علی اصغر (ع) قم مستقر در سامرا تجلیل شدند

قم- آیین تجلیل و قدردانی از خادمان موکب حضرت علی اصغر (ع) قم مستقر در سامرا در سالن همایش جوانان استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خادمان موکب حضرت علی اصغر علیه السلام قم مستقر در سامرا بعد از ظهر جمعه با حضور مسؤولان استانی تجلیل شدند.

محمد شکوری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: موکب حضرت علی‌اصغر (ع) قم توفیق دارد برای نهمین سال متوالی در شهر سامرا به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی کند.

مدیر اجرایی موکب حضرت علی اصغر (ع) قم مستقر در سامرا بیان کرد: در این موکب روزانه به صورت میانگین ۶ هزار قرص نان، ۳ هزار صبحانه، ۴ هزار ناهار و شام، ۱۰ هزار لیوان شربت و ۳ هزار لیوان چای بین زائران حسینی توزیع شد.

وی افزود: برپایی نماز جماعت، اسکان شبانه زائران و فعالیت‌های فرهنگی نظیر راهنمایی زائر، پاسخگویی به مسائل شرعی و برنامه‌هایی برای کودکان از دیگر خدماتی است که در موکب حضرت علی اصغر (ع) مستقر در شهر سامرا ارائه شد.

شکوری تصریح کرد: فعالیت‌های موکب حضرت علی اصغر (ع) شهر قم در سامرا از ۵ صفر در دو بازه با حضور ۴۰ خادم آغاز و تا ۲۱ صفر ادامه داشت.

مدیر اجرایی موکب حضرت علی اصغر (ع) قم مستقر در سامرا اذعان کرد: موکب حضرت علی اصغر علیه السلام اولین موکب و تنها موکب مردمی استان قم در سامرا است.

شکوری خاطرنشان کرد: هزینه‌های موکب حضرت علی اصغر علیه السلام توسط کمک‌های مردمی تأمین شده است و به نهاد و ارگانی وابستگی ندارد.

حجت الاسلام مجید شکوری مدیر موکب حضرت علی اصغر علیه السلام مستقر در سامرا در این همایش اظهار کرد: این موکب از سال ۱۳۹۵ زمانی که داعش در سامرا بود و هر لحظه امکان داشت این موکب را منفجر کند و خادمان شهید شوند، برپا شد.

مدیر موکب حضرت علی اصغر علیه السلام مستقر در سامرا بیان کرد: ما افتخار می‌کنیم که این موکب مردمی است و با هزینه خیرین فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: موکب حضرت علی اصغر علیه السلام به عنوان یکی از ششمین موکب نمونه در قم شناخته شده است.

در این همایش نمایندگانی از دفتر تبلیغات اسلامی استان قم، فراجا استان قم، سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام و سازمان اوقاف و خیریه حضور داشتند.

کد خبر 6253605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha