۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳

نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس در جشنواره فیلم‌ کوتاه تهران

نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس در جشنواره فیلم‌ کوتاه تهران

همزمان با برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برخی از فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند ویم وندرس نویسنده و کارگردان شهیر سینمای آلمان و جهان در این رویداد نمایش داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس یکی از بخش‌های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است که روز دوشنبه ۳۰ مهر در یک سانس چهار فیلم از این سینماگر برجسته نمایش داده خواهد شد.

«همان بازیکن دوباره شلیک می‌کند»، «اتاق ۶۶۶»، «بازدید دوباره از شهر نقره‌ای» و «زاویه معکوس» به ترتیب آثار کوتاه و نیمه بلند داستانی، مستند، تجربی و مستند این فیلمساز هستند که از ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه ۳۰ مهر در جریان چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سالن ۱۰ خانه جشنواره نمایش ویژه خواهند داشت.

ویم وندرس کارگردان، عکاس و نویسنده آلمانی متولد سال ۱۹۴۵ در دوسلدورف است. او به‌خاطر فیلم‌هایش که واجد مضامین فلسفی و احساسی عمیق هستند، شهرت دارد و به عنوان یکی از چهره‌های برجسته سینمای نوین آلمان شناخته می‌شود.

او آثار متنوعی را در کارنامه خود دارد که برخی از معروف‌ترین آن‌ها فیلم‌های «پاریس تگزاس» (۱۹۸۴) و «زیر آسمان برلین» (۱۹۸۷) هستند که نه تنها جوایز زیادی از جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده‌اند، بلکه تأثیر زیادی بر سینمای اروپا و آمریکای شمالی داشته‌اند. این هنرمند در سال ۱۹۸۴ به‌دلیل فیلم «پاریس تگزاس» جایزه نخل طلا را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد و همچنین در سال ۱۹۸۷، به‌خاطر «زیر آسمان برلین» جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره را به خود اختصاص داد.

وندرس به خاطر پرداختن به مسائل اجتماعی و انسانی با زیبایی‌شناسی منحصر به فرد شناخته می‌شود و تأثیر قابل توجهی بر سینمای تجاری و هنری جهان داشته است.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6253608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha