۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۶

استاد حوزه علمیه قم:

امروز پرداختن به مسائل اختلاف افکنانه مذهبی نادرست و جاهلانه است

امروز پرداختن به مسائل اختلاف افکنانه مذهبی نادرست و جاهلانه است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز پای نهال اسلام افراد بسیاری از شیعه و سنی شهید شدند و پرداختن به مسائل اختلاف افکنی نادرست و جاهلانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در مراسم میلاد امام حسن عسکری علیه السلام که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: امام حسن عسکری علیه السلام آخرین امامی بوده که در میان مردم حضور داشته است و دو قرن و نیم پس از ده امام به امامت رسیدند و امام پس از امام غایب است.

وی گفت: امامت تعیینی نیست و از ابتدای خلقت پروردگار این امر را تعیین کرده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: ۱۱ امام شیعه ۲۵۰ سال امامت کردند و هیچ کدام به اندازه امام عسکری علیه السلام امامت کوتاه مدتی نداشت و در مجموع آن حضرت ۶ سال امامت کردند و در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: سایر ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر عمرشان را در مدینه بودند اما امام عسکری علیه السلام بیشتر عمرشان را در سامرا بودند و اجازه خروج از این شهر را نداشتند و همواره تحت نظر بودند.

وی اضافه کرد: عمده ارتباط امام حسن عسکری علیه السلام با شیعیان که در نقاط مختلف دنیا حضور داشتند از طریق نماینده و وکیل ایشان بود و در قم احمد بن اسحاق اشعری وکیل ایشان بودند که مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به دستور ایشان بنا شد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسن عسکری علیه السلام با نامه و مکاتبه با نمایندگان خود ارتباط داشت و چرا که ایشان امکان سفر را نداشتند و همه فعالیت‌های امام تحت کنترل بود و ایشان بخش عمده‌ای از عمرشان را در زندان به سر می‌بردند و دوران بسیار سختی را سپری کردند.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای سخت ایشان از زمانی آغاز شد که حضرت حجت علیه السلام به دنیا آمدند و آن حضرت در اواخر عمر امام حسن عسکری علیه السلام در دوران حکومت بنی عباس به دنیا آمدند و مراقبت از امام زمان (عج) مهمترین اقدام امام یازدهم بود.

استاد رفیعی بیان کرد: احمدبن اسحاق نماینده امام حسن عسکری علیه السلام می‌گفت در سفری که به دیدن آن حضرت رفتم و نامه‌ها را خدمت امام دادم در زمان بازگشت فرزند پسر سه ساله‌ای را دیدم که شبیه‌ترین به امام حسن عسکری علیه السلام بود.

وی گفت: حضرت خضر، ادریس و عیسی و امام زمان (عج) تاکنون زنده هستند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام عصمت، ولایت تکوینی و علم غیب دارد و نصب امام به دست امام قبلی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به انتظارت امام حسن عسکری علیه السلام از شیعیان گفت: امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند شیعیه ما کسی است که دیگری را بر خود ترجیح می‌دهد و امام علی علیه السلام همواره در این زمینه پیشتاز بود و حتی خودش گرسنه می‌خوابید اما به دیگران کمک می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز بیش از یک میلیون در جنوب لبنان اوره هستند که بخشی از آنان به عراق رفتند و به دستور آیت الله سیستانی مورد حمایت قرار می‌گیرند و کسانی که ایشان را در لیست ترور قرار دادند بدانند که مرجعیت شیعه در برابر آنان ایستاده است و مراجع عظام تقلید اجازه سهم امام برای کمک به مظلومان لبنان را داده اند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: دومین ویژه کی شیعیان امام علی علیه السلام از زبان امام حسن عسکری علیه السلام آن است که شیعیان در جایی که خدا امر کرده در آنجا حضور دارند و در جایی که نهی شده اند به آنجا نمی‌روند و این امر مایه تأسف است که برخی افراد بر سر سفره مشروب حضور می‌یابند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: شیعیان در نماز جمعه و جماعت و خدمت به مردم و مراسم عبادی حضور دارند و باید از کارهایی که نهی شده ایم پرهیز کرد.

وی عنوان کرد: کسانی که گناه می‌کنند شیعه نیستند بلکه باید به آنان دوستدار و محب اهل بیت علیهم السلام نامید و فرق شیعه و محب آن است که شیعه کسی است که امر و نهی اهل بیت علیهم السلام را اطاعت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز در غزه و لبنان دو گرایش مذهبی با اسرائیل جنگ می‌کنند و باید به این موضوع توجه داشت و نباید افراد در این زمان دست به سخنان تفرقه افکنانه بزنند و رهبر معظم انقلاب هم بر جنازه شهید سلیمانی و هم شهید هنیه نماز خواندند و امروز پای نهال اسلام شهدای بسیاری از شیعه و سنی شهید شدند و پرداختن به مسائل اختلاف افکنی نادرست و جاهلانه است.

کد خبر 6253701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha