۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۷:۵۲

استاندار کرمانشاه عنوان کرد؛

تولید سالانه ۷هزار تن عسل در کرمانشاه و جایگاه پنجم در کشور

تولید سالانه ۷هزار تن عسل در کرمانشاه و جایگاه پنجم در کشور

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه و لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در توسعه گردشگری از تولید سالانه ۷۰۰۰ تن عسل در کرمانشاه و جایگاه پنجم در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی شامگاه جمعه در برگزاری نخستین جشنواره بادام و عسل بیلوار در شهرستان کرمانشاه که با حضور جمعی از علاقه‌مندان در این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در هر قسمتی رأی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی در حوزه تولیدات کشاورزی، باغی و همچنین گردشگری است و با وجود مشکلات مختلفی که در استان ما وجود دارد اما نعمت‌های خدادادی به این استان یک ظرفیت و فرصت خوبی است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در حوزه زنبورداری، کشاورزی، باغداری و… جایگاه خوبی در تولیدات دارد، افزود: با همین ظرفیت‌ها هم اکنون استان کرمانشاه با تولید سالانه هفت هزار تن عسل در جایگاه پنجم کشوری برای تولید این محصول قرار دارد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر سایر تولیدات کشاورزی در استان کرمانشاه و جایگاه این استان در تولیدات کشوری، تصریح کرد: همچنین این استان سالانه ۸۰۰۰ تن تولید بادام، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلو تولید زعفران داشته و در حوزه تولید گندم نیز سال گذشته رتبه چهارم برای استان کرمانشاه حاصل شد که این‌ها همگی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوب این استان محسوب می‌شود.

صحرایی با تاکید بر خلع در یک روند و زنجیره تولیدی، گفت: با وجود اینکه استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف به ویژه تولیدات استانی توانمندی‌های بسیاری اما در برندسازی و ایجاد نشان برای فروش بهتر و بازاریابی ضعیف عمل کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که استان کرمانشاه با تولیدات با کیفیت و مخصوص خود می‌تواند جایگاه خوبی در این حوزه داشته باشد بر اساس آزمایشات و بررسی‌های انجام شده کیفیت تولیداتی از جمله زعفران و یا حتی روغن حیوانی در این استان به گونه‌ای بوده که حتی از استان‌های مدعی در تولید این محصول پیشی گرفته اما متأسفانه در حوزه برند سازی اقدامات لازم انجام نگرفته است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اولویت قرار دادن برندسازی و بازاریابی برای محصولات تولیدی در استان کرمانشاه، بیان کرد: یکی از آسیب‌های عدم برندسازی و دریافت نشان برای محصولات تولید شده در این استان خروج آنها به صورت کیلویی بسته‌بندی آنها در قالب برندی دیگر در استان دیگر برای فروش است که در پی این روند همان محصول کرمانشاهی با قیمت بالاتر و برندی دیگر به استان وارد می‌شود.

صحرایی در ادامه به ظرفیت‌های استان از شرق، غرب، شمال و جنوب و لزوم امین زیرساخت‌ها در تمامی حوزه‌ها اشاره داشت و یادآور شد: با توجه به اینکه حوزه گردشگری یکی از حوزه‌های مهم در استان است به منظور رونق این حوزه نیازمند امین و تکمیل زیرساخت‌های مختلف از جمله ارتباطی برای توسعه این حوزه و جذب گردشگری خواهیم بود.

کارگاه راه آهن کرمانشاه به خسروی به زودی راه اندازی می‌شود

وی از بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه ۱۹ نقطه حادثه خیز جاده‌های کرمانشاه شناسایی شده بود هم‌اکنون ۱۳ مورد برطرف و ۶ مورد باقی مانده نیز تا پایان امسال رفع خواهد شد تا مناطق خطرناک جاده‌ای در کرمانشاه کاملاً برداشته و امنیت رفت و آمد مسافران تقویت شود.

استاندار کرمانشاه همچنین علاوه بر تقویت جاده‌های استان و رفع نقاط حادثه خیز به روند خوب اتفاقات در حوزه ریلی استان اشاره و عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های مکرر طی ۲ سال گذشته به منظور تکمیل مسیر راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی با عنایت مقام معظم رهبری ۳۰ همت به این پروژه اختصاص یافت که بخش نخست اعتبارات تخصیص پیدا کرده و بزودی کارگاه راه آهن کرمانشاه به خسروی فعال خواهد شد.

صحرایی در ادامه به رشد و پیشرفت ا ستان در دیگر حوزه‌ها از جمله گازرسانی و آبرسانی به روستاها تاکید و مطرح کرد: طی سه سال گذشته یک چهارم روستاهای استان گازرسانی و از ۸۶۰ روستای داری تنش آبی در استان تاکنون ۳۷۰ روستا از تنش آبی خارج شدند یعنی به ازای هر سه روز یک روستا آب رسانی پایدار شده و تا ۲ سال آینده تنش آبی در بیش از ۵۰۰ روستای دیگر نیز رفع و دیگر هیچ روستای دارای تنشی نخواهیم داشت.

کد خبر 6253811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha