۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲

مهر گزارش می‌دهد؛

مطالبه خارگی‌ها از صنعت/ لزوم رفع مشکل اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها

مطالبه خارگی‌ها از صنعت/ لزوم رفع مشکل اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها

بوشهر- اهالی خارگ میزبانان شایسته‌ای برای صنایع هستند و انتظار دارند که صنعت نیز در توسعه جزیره و رفع مشکلات مردم پای کار باشند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: جزیره خارگ در خلیج فارس به عنوان قطب صادرات نفت کشور محسوب می‌شود که ۹۰ درصد نفت خام کشور از طریق پایانه‌های نفتی مستقر در این جزیره بارگیری و صادر می‌شود.

با وجود میزبانی جزیره خارگ از صنعت، مردم در این جزیره با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو هستند که نیاز است صنعت برای رفع آنها پای کار بوده و برای رفع این مشکلات همکاری کنند.

به منظور رفع مشکلات مردم جزیره خارگ اقداماتی توسط پایانه‌های نفتی ایران صورت گرفته است و انتظار می‌رود با ادامه رویکردی که در این شرکت صورت گرفته شاهد خدمات دهی بیشتر و بهتر به مردم جزیره باشیم.

حمایت مالی برای اجرای پروژه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در جزیره خارگ یکی از مهمترین اقداماتی است که مورد انتظار مردم بوده و به عنوان یک مطالبه قدیمی دنبال می‌شود.

از دیگر مطالبات مردم خارگ، اشتغال جوانان است که انتظار دارند جوانان این جزیره در اولویت اشتغال و به کارگیری نیروها در صنایع مستقر در خارگ باشند.

لزوم حمایت از اشتغال جوانان بومی

رئیس شورای شهر خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دغدغه‌ها و مطالبات مردم جزیره اظهار کرد: جزیره خارگ میزبان شایسته‌ای برای صنایع بوده و مردم این جزیره در دوران دفاع مقدس حضوری حماسی در کنار صنعت داشتند.

لطف الله علی‌پور خواستار حمایت شرکت پایانه‌های نفتی ایران از طرح‌ها و برنامه‌ها در جزیره خارگ شد و اضافه کرد: مردم مطالباتی را از صنایع دارند که با جدیت پیگیر این مسائل هستیم و امیدواریم که نسبت به رفع این دغدغه‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان بومی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم محسوب می‌شود بیان کرد: ما خواستار افزایش فرصت‌های شغلی برای جوانان خارگ هستیم و انتظار داریم شرکت نفت در این زمینه اقدامات موثرتری انجام دهد.

علی‌پور همچنین بر پرداخت عوارض و حمایت مالی از پروژه‌های شهری تأکید کرد و افزود: پروژه‌های زیرساختی همچون شهربازی مسقف، کمک به حمل مصالح ساختمانی، تأمین زمین برای کارخانه آسفالت و بچینگ نیازمند همکاری و حمایت مالی شرکت پایانه‌ها است. این پروژه‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم جزیره کمک کند.

مطالبه خارگی‌ها از صنعت/ لزوم رفع مشکل اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها

حمایت از پروژه‌های شهرداری

سرپرست شهرداری خارگ نیز به برخی از نیازها و مشکلات مردم در جزیره خارگ اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که صنایع مستقر در جزیره خارگ برای رفع مشکلات مردم از همه ظرفیت‌ها و توان خود استفاده کنند.

جلیل حسن زاده ضمن قدردانی از همکاری‌های قبلی شرکت، خواستار افزایش تعاملات برای اجرای پروژه‌های شهری شد و اظهار کرد: با تعامل و همراهی مناسب می‌توان به نتایج مورد نظر دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های شرکت نفت می‌تواند نقشی کلیدی در بهبود شرایط زیست‌محیطی و توسعه زیرساخت‌های شهری خارگ ایفا کند.

پای کار مردم خارگ هستیم

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز بیان کرد: به عنوان مدیریت ارشد این شرکت، افتخار می‌کنم که در کنار مردم خارگ هستم. اگر خیر و برکتی در زندگی‌مان داریم، به واسطه این است که توانسته‌ایم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم و به خانواده‌ای کمک کرده باشیم.

عباس غریبی افزود: نگاه ما در جزیره خارگ توسعه متوازن است. علاوه بر توجه به تأسیسات و زیرساخت‌های شرکت که به‌صورت زیربنایی در حال انجام است، به محیط پیرامونی نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داریم.

غریبی با اشاره به اشتغال جوانان بومی جزیره گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، علیرغم محدودیت‌های موجود در زمینه اشتغال، توانسته‌ایم ۱۴۰ نفر از جوانان جزیره را در شرکت مشغول به کار کنیم.

کد خبر 6253865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha