۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۴

مردم ماه ایران/ ۷۶

گره‌های کور به دست خود مردم باز می‌شود

گره‌های کور به دست خود مردم باز می‌شود

نیروهای مردمی با اراده و مصمم و با علاقه به محل زندگی خود، توانایی حل مسائلی را دارند که از عهده هیچ سازمانی ساخته نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، نیروهای مردمی با اراده و مصمم و با عِرق به محل زندگی خود، توانایی حل مسائلی را دارند که از عهده هیچ سازمانی ساخته نیست؛ از این رو حمایت ویژه اهالی منطقه در حل مشکلات خودشان، بسیج محلات در مناطق کم‌برخوردار را شکل داده تا با حمایت ارگان‌های حکومتی به حل مشکلات معیشتی خود و محیط پیرامون بپردازند.

امور محرومیت‌زدایی در مناطق اطراف سردشت و روستاهای حاشیه، با کمک بسیج سازندگی سپاه و مساعدت خود مردم انجام می‌شود و مردم و اهالی منطقه، نقش ویژه‌ای در به انجام رسیدن این کمک‌ها دارند و از آنجا که ادامه‌دهنده و کامل‌کننده این اقدامات هستند، خود اهالی پا به پای اعضای بسیج‌سازندگی، در این اقدامات سهیم می‌شوند.

عمده مشکلات شامل موارد زیرساختی مثل آب و گاز و برق و جاده‌های روستایی است که اقدامات ما با مساعدت خود مردم منجر به مهاجرت معکوس شده و افرادی که روستاها را به دلیل نبود زیرساخت‌هایی مثل برق و نداشتن جاده‌های مواصلاتی ترک کرده بودند، به مزارع بازگشته و با اشتغال و تولید محصولات کشاورزی، به درآمدزایی پرداختند.

خیّرین نقش مهمی در به انجام رسیدن کارهای محرومیت‌زدایانه داشته و بسیاری از گره مشکلات مردم در روستاهای کوچک به دست خیرین باز می‌شود؛ از این رو در تجربه‌های مشابه اتفاق افتاده که مردم و خیرین، در عرض کمتر از ۲۴ ساعت برای آزادی یک زندانی که اطلاع‌رسانی کردند، بیش از یک میلیارد تومان به دست آنان رسانده‌اند و از این جهت مردم، از درک و اعتماد بالایی نسبت به کارهای خیر برخوردار هستند.

شهرستان سردشت یک شهرستان کوهستانی با درختان بلوط و باغات انگور سیاه است که شامل سه شهر و شش دهستان است که ۲۹۴ روستا را شامل می‌شود.

کد خبر 6253883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha