۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۶

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد؛

آمار بالای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در جامعه

آمار بالای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در جامعه

کاشان - متخصص جراحی قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به آمار بالای ابتلا به بیماری‌های قلبی در جامعه لزوم توجه بیشتر به سلامت قلب و عروق را یادآور شد.

حسین اعظمی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیماران قلبی را به سه دسته تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: در زمینه بیماری‌های قلبی با افرادی با سابقه خانوادگی، افرادی بدون سابقه اما با عوامل خطر و افرادی که قبلاً دچار بیماری قلبی شده‌اند مواجه هستیم.

وی ابراز داشت: انجام چکاپ‌های دوره‌ای و پیروی از توصیه‌های پزشک برای هر یک از این گروه‌ها ضروری است.

متخصص جراحی قلب و عروق با انتقاد از نگاهی که عمل جراحی قلب را آخرین گزینه درمانی در نظر می‌گیرند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد، جراحی قلب می‌تواند نخستین گام درمانی باشد.

وی با اشاره به علائم هشداردهنده بیماری‌های قلبی، خاطرنشان کرد: بیماران در صورت مشاهده علائمی چون خستگی، درد قفسه سینه و دردهای گوارشی به پزشک مراجعه کرده تا چکاپ قلبی انجام دهند.

اعظمی با تأکید بر نقش سبک زندگی سالم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی گفت: ترک سیگار، تغذیه سالم، ورزش منظم و مدیریت استرس از جمله عواملی هستند که می‌توانند به طور چشمگیری خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت روان افزود: از مردم درخواست می‌کنیم تا به سلامت قلب خود به عنوان یک سرمایه ارزشمند توجه کرده و با رعایت توصیه‌های پزشکی از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند.

کد خبر 6253920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha