۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان عنوان کرد:

ارائه مراقبت های بهداشتی به ۳۵ هزار کودک در منطقه کاشان

ارائه مراقبت های بهداشتی به ۳۵ هزار کودک در منطقه کاشان

کاشان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۳۵ هزار کودک در منطقه کاشان خدمات مراقبتی ارائه شده است.

مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراقبت‌های بهداشتی از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۱۴ هزار ۸۶۱ کودک در سنین کمتر از یکسال و ۲۰ هزار ۸۹۰ کودک سنین یک تا پنج سال در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی انجام شده است.

وی ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون خدمات مراقبت‌های بهداشتی برای بیش از ۳۵ هزار کودک در منطقه بزرگ کاشان و در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: هدف از انجام مراقبت‌های بهداشتی برای کودکان به عنوان سرمایه‌های ملی و آینده سازان مملکت را افزایش سطح سلامتی، کاهش بار بیماری در کودکان و کاهش مرگ و میر آنان است.

وی افزود: ۳۶ هزار ۳۱۱ کودک کمتر از پنج سال در رده‌های سنی مختلف از نوزادی تا پنج سالگی تحت پوشش خدمات رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارند.

دلاوری غربالگری تکامل کودکان در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی را از دیگر خدمات مهم به منظور پیشگیری و شناسایی زودرس مشکلات تکاملی برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۰ هزار کودک از نظر تکامل ارزیابی شده و کودکان نیازمند ارجاع برای بررسی‌های تخصصی شناسایی شدند.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزش عملی احیای پایه در سطح ادارات شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، آموزش مربیان مهدکودک‌ها، توانمندسازی پرسنل شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی و غیره از دیگر خدمات مهم در حفظ و بقای کودکان است.

کد خبر 6253961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha