۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۳۷

مدیرکل سازمان بازرسی استان اصفهان:

سال گذشته ۱۵۰۰ پرونده در سازمان بازرسی اصفهان بررسی شد

سال گذشته ۱۵۰۰ پرونده در سازمان بازرسی اصفهان بررسی شد

اصفهان - مدیرکل سازمان بازرسی استان اصفهان گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ پرونده در سازمان بازرسی استان اصفهان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید شاه محمدی صبح شنبه در دیدار با آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان با ارائه گزارشی از عملکرد و وظایف این سازمان اظهار کرد: تأکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه و به ویژه بازرسی استان بر این بوده است که تا جای ممکن از امر تولید حمایت شود و آسیب‌ها، تهدیدات و موانع با شرایطی که وجود دارد برطرف شود.

وی اضافه کرد: سازمان بازرسی با توجه به مسئولیتی که دارد توانسته است نیازها را شناسایی کند و در رفع مشکلات کمک نماید.

مدیرکل بازرسی استان اصفهان یکی از وظایف اصلی این سازمان را نظارت بر دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و ادامه داد: در این مورد حضور در دستگاه‌ها از باب آن است که اگر مدیر یا مسئولی از مسیر قانونی خود خارج شده و یا در حال خروج از مسیر قانونی است با بیان مطلب و از باب اصلاح به آن تذکر داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد نیز اگر فرد خاطی تمکین نکرد هشدارهای لازم مطرح می‌شود و اگر همچنان کارشکنی صورت گیرد از ابزار قانونی دیگری استفاده می‌کنیم که خوشبختانه در استان اصفهان مواردی از این دست وجود نداشته است.

شاه محمدی مقابله با موارد تخلف از آئین نامه‌ها را یکی دیگر از وظایف این سازمان بیان کرد و گفت: متأسفانه توده مردم از مسئله بازرسی و وظایف سازمان اطلاع چندانی ندارند، لذا سعی کرده‌ایم این اطلاع رسانی با حضور در مساجد و مراسم‌ها انجام شود.

وی افزود: در نظارت همگانی نیز این دسترسی برای مردم قرار داده شده است تا از طریق سامانه تلفن گویا با سازمان ارتباط داشته باشند.

شاه محمدی عنوان کرد: در سال گذشته بالای یک هزار و ۵۰۰ مورد شکایت وجود داشت که این رقم در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است و گزارشات فسادی که به ما اعلام می‌شود به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه این تلاش‌ها در سازمان بازرسی سبب شد جایگاه استان در کشور از ۳۱ به رتبه ۱۲ ارتقا یابد.

کد خبر 6253981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha