۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز به کار ۲ هزار نیروی جدید در مدارس خراسان جنوبی

آغاز به کار ۲ هزار نیروی جدید در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از استخدام ۲ هزار نیروی جدید در سال تحصیلی پیش رو در استان خبر داد و گفت: با فعالیت این تعداد نیرو سال تحصیلی خوبی در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا موسوی نژاد صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: استخدام این تعداد نیروی انسانی امسال سبب شد تا سال تحصیلی را بهتر از سال گذشته در سطح مدارس استان آغاز کنیم.

وی همچنین از نوسازی و تجهیز ۹۳۵ مدرسه استان در سال جدید خبر داد و افزود: ۶۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آموزشی مدارس و ۱۷ میلیارد تومان نیز برای مدرسه شبانه روزی استان در سال تحصیلی جدید اختصاص یافت‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین کسب ۲ رتبه تک رقمی و ۱۱۸ رتبه دو رقمی و سه رقمی توسط دانش آموزان استان در کنکور نیز باعث مسرت و خوشحالی ما شد که مایه مباهات است.

موسوی نژاد همچنین به اهم اقدامات یک سال اخیر در آموزش و پرورش استان اشاره و بیان کرد: مشارکت ۱۱۰ همکار فرهنگی و دانش آموز در نمایشگاه اربعین و شهدای خدمت، میزبانی خراسان جنوبی از اردوهای راهیان پیشرفت، اعزام ۲۷۰ همکار فرهنگی در قالب شش اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب، برگزاری ۳ هزار یادواره شهدا در مدارس استان، مشارکت ۱۴۱ مدرسه هیئت امنایی و غیر دولتی استان در رویداد بزرگ قرآنی طرح مصتورا، برپایی ۵۰۰ محفل انس با قرآن به یاد سیدحسن نصرلله از اهم اقداماتی است که در استان انجام شده است.

وی از اجرای طرح ۳۳ روز با قرآن کریم در پایه سوم ابتدایی خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح دانش آموزان پایه سوم قرائت عمومی قرآن را فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از احداث ۲۶ طرح آموزشی و تربیتی در نهبندان نیز خبر داد و افزود: احداث این طرح‌ها سبب رشد ۱۰ واحد درصد معدل دانش آموزان در این شهرستان شده است.

وی از وجود ۱۱۴ مدرسه مختلط سال گذشته در استان خبر داد و یادآور شد: امسال این تعداد مدرسه به ۹۴ مدرسه کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: البته فقط ۲۵ مدرسه بیش از ۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر دارد اما تمام تلاش ما بر این است تا مدارس مختلط به هر شکلی شده تفکیک شود.

موسوی نژاد خاطرنشان کرد: بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای هزینه رفت‌وآمد و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان استان نیز هزینه شده است.

کد خبر 6254173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha