سرخط روزنامه‌های بین‌المللی؛

لوموند: حملات اسرائیل به مرکز بیروت رسید/ گزارش افشاگرانه گاردین

لوموند: حملات اسرائیل به مرکز بیروت رسید/ گزارش افشاگرانه گاردین

روزنامه بین المللی امروز در گزارش هایی به این مساله پرداختند که رژیم صهیونیستی در حملات علیه لبنان و غزه همچنان از تسلیحات آمریکایی استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌ها و وبگاه‌های جهانی همچنان به جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله پرداخته‌اند، به‌ویژه برخی از آن‌ها به حمله رژیم صهیونیستی به پایتخت لبنان، بیروت، اشاره کرده و گزارش داده‌اند که این رژیم در این حملات از مهمات آمریکایی استفاده کرده است.

در گزارشی ویژه از روزنامه فرانسوی «لوموند»، خبرنگار این روزنامه در لبنان نوشت که شهر بیروت طی ۱۱ ماه گذشته نسبتاً از حملات صهیونیستی در امان بوده و بیشتر این حملات بر جنوب لبنان، دشت بقاع و ضاحیه جنوبی متمرکز بود، اما اخیراً خطر به مرکز بیروت نیز رسیده است.

به نوشته این روزنامه، این تشدید حملات نشان‌دهنده وخامت اوضاع امنیتی در پایتخت است.

از سوی دیگر، روزنامه بریتانیایی «گاردین» فاش کرد که رژیم صهیونیستی در آخرین حمله خود به مرکز بیروت از مهمات آمریکایی استفاده کرده است.

این روزنامه، بر اساس تحلیل قطعات به‌جامانده از محل حمله، توضیح داد که این مهمات از نوع Jdam بوده که توسط شرکت بوئینگ آمریکا تولید می‌شود.

این بمب‌ها با استفاده از سیستم هدایت GPS اهداف خود را با دقت بالا مورد حمله قرار می‌دهند و در نتیجه میزان تخریب منطقه را افزایش می‌دهند.

لوموند: حملات اسرائیل به مرکز بیروت رسید/ گزارش افشاگرانه گاردین

همچنین، روزنامه «واشنگتن پست» به تشدید جنگ کلامی بین رژیم صهیونیستی و سازمان ملل پس از حملات این رژیم به مواضع نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در لبنان (یونیفل) پرداخت.

نویسنده واشنگتن پست، نوشت که رژیم صهیونیستی هم‌اکنون در چندین جبهه از جمله لبنان با حزب‌الله، غزه با حماس و همچنین در کرانه باختری، یمن، سوریه و عراق درگیر است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز به مباحثات داخلی در رژیم صهیونیستی پیرامون استراتژی‌های پاسخ به ایران پرداخت.

آریل کاهانا، نویسنده این روزنامه، اشاره کرد که سران رژیم صهیونیستی به‌خوبی خطر کشیده شدن به جنگ فرسایشی طولانی‌مدت را درک کرده و در حال بررسی گزینه‌ای برای پاسخ قدرتمند و کوبنده است تا ایران پیش از ورود به یک درگیری طولانی با رژیم صهیونیستی دوباره در محاسبات خود تجدیدنظر کند.

همچنین وبگاه فرانسوی «مدیاپارت» در گزارشی از جنین، وضعیت انسانی در کرانه باختری را بررسی کرد و توضیح داد که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تحت اشغال رژیم صهیونیستی همواره اقدامی دشوار بوده است، اما اکنون پس از رویدادهای هفتم اکتبر خطرناک‌تر شده است.

این گزارش اضافه کرد که کادرهای پزشکی با خطر شلیک مستقیم مواجه هستند، با اینکه هماهنگی منظمی با ارتش رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. این رژیم همچنان خودروهای آمبولانس را با گلوله‌های جنگی هدف قرار می‌دهد که اوضاع انسانی منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

کد خبر 6254274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha