۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد؛

اشتغال ۳ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی پروری استان تهران

اشتغال ۳ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی پروری استان تهران

تهران- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اشتغال سه هزار نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی پروری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله حسینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت‌های آبزی پروری و وجود بازار مصرف آبزیان در تهران، این منطقه را به یکی از استان‌های مهم تولیدکننده انواع آبزیان خوراکی و زینتی تبدیل کرده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تولید بیش از ۹ هزار تن انواع ماهیان پرورشی از نوع سردابی مثل قزل آلا و ماهیان گرمابی و با اشتغالزایی مستقیم بیش از ۳ هزار نفر و بیش از ۱۵ هزار نفر غیر مستقیم در امر تولید و در زمینه آبزی پروری در استان تهران نشان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و مناسب آبزی پروری در استان تهران دارد.

وی افزود: با این ظرفیت تولید و اشتغال زایی مناسب می‌تواندچه در بخش تولید تخم چشم زده و بچه ماهی قزل آلا و یا در بخش تولید و تکثیر ماهیان زینتی و یا زالوی طبی و یادیگر آبزیان پرورشی سالانه بخش بزرگی از نیاز بازارهای داخلی و خارجی را تأمین و در این خصوص با صادرات گونه‌های خاص پرورشی و صادراتی ارزآوری خوبی را در زیر بخش شیلات داشته باشد.

حسینی عنوان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های تولید آبزیان در تهران وجود استخرهای دومنظوره کشاورزی زیادی است که در استان تهران به واسطه انجام آبیاری قطره‌ای یا اجرای روش‌های نوین آبیاری در استان تهران، می‌توان از این استخرها برای پرورش ماهی استفاده کرد.

کد خبر 6254296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha