۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۴

طرح قاضی مدرسه در مدارس شهرستان ارزوئیه اجرا می‌شود

طرح قاضی مدرسه در مدارس شهرستان ارزوئیه اجرا می‌شود

ارزوئیه_رئیس حوزه قضایی شهرستان ارزوئیه گفت: طرح قاضی مدرسه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در مدارس این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ناظریان، صبح شنبه با بیان اینکه عدم آگاهی به آسیب‌های فضای مجازی یک تهدید جدی برای نوجوانان است گفت: طرح قاضی مدرسه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای سطح سواد حقوقی دانش آموزان در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: ارائه آموزش به دانش‌آموزان در مورد مفاهیم حقوقی و فرآیند قضائی به درک بهتر حقوق و وظایف قانونی فرد در جامعه کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی در یادگیری مهارت‌های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مسئله، تعامل و اصول اخلاقی و شناخت نظام قضائی و مسائل مرتبط با آن داشته باشد.

ناظریان، گفت: با توجه به نقش آموزش و پرورش در امر پیشگیری رشد مدار، حضور همکاران در مدارس و ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان در برنامه‌های این حوزه قرار دارد که در بلند مدت در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی مفید است.

رئیس حوزه قضائی شهرستان ارزوئیه افزود: آشنایی کافی با مفاهیم حقوقی، زمینه‌ساز افزایش آگاهی نسبت به حقوق شهروندی بوده و به افراد توانایی مدیریت حل اختلافات و دفاع از حق را می‌دهد و در ارتقای مهارت‌های اجتماعی نیز اثرگذار است.

کد خبر 6254301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha