اذعان صهیونیست‌ها به شکست طرح آوارگی ساکنان شمال غزه

اذعان صهیونیست‌ها به شکست طرح آوارگی ساکنان شمال غزه

منابع رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در سایه استواری و مقاومت مردم فلسطین در جبالیا، طرح ژنرال‌ها و فرماندهان ارتش این رژیم برای تخلیه شمال غزه و آوارگی ساکنان آن شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، در حالی که رسانه‌های صهیونیستی حدود یک ماه قبل از طرح تهیه شده توسط فرماندهان و افسران سابق ارتش رژیم صهیونیستی برای آواره کردن مردم شمال غزه خبر داده بودند، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی اعلام کرد که مقاومت و استواری فلسطینی‌ها در جبالیا در شمال نوار غزه، اولین آزمایش «طرح ژنرال‌ها» برای تخلیه شمال غزه از ساکنان آن را ناکام گذاشت.

این رسانه صهیونیستی افزود: هفته گذشته با آغاز عملیات زمینی در جنوب لبنان، نوار غزه به طور رسمی توسط ارتش به منطقه جنگی ثانویه تبدیل شد؛ در حالی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نوار غزه میدان اصلی جنگ بود. اکنون نیروهای ما روزهاست که شهر جبالیا در شمال غزه را محاصره کرده‌اند و با ده‌ها هزار نفر از مردم غزه روبرو هستند که اکثر آنها از تخلیه خانه‌هایشان خودداری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این دو بار در ماه نوامبر و دسامبر با هدف تخلیه جبالیا، از ساکنان آن، به این منطقه حمله کرده و طی مرحله اخیر نیروهای اشغالگر در اینجا متحمل تلفات زیادی شده‌اند. به عنوان مثال پنجشنبه شب ۳ نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با پا گذاشتن روی یک مین در کنار جاده جبالیا کشته شدند و اوایل هفته گذشته هم یک نظامی صهیونیست در یک زمین بازی در جبالیا بر اثر انفجار یک وسیله منفجره به هلاکت رسید.

روزنامه یدیعوت آحارونوت تصریح کرد: پایداری ساکنان جبالیا و پاسخ رد آنها به درخواست ارتش برای تخلیه این منطقه، اولین تجربه عملی طرح ژنرال‌ها را ناکام گذاشت‌. در این طرح پیشنهاد انتقال حدود ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان باقیمانده در شمال نوار غزه به ویژه شهر غزه به منطقه جنوب غزه داده شده بود.

ارتش رژیم اشغالگر در ۶ اکتبر جاری ساعاتی بعد از آغاز حمله شدید به مناطق غربی و شرقی جبالیا، آغاز عملیات نظامی خود را در این منطقه به بهانه جلوگیری از قدرت گرفتن مجدد حماس اعلام کرد. ارتش صهیونیستی به فلسطینی‌ها در شمال غزه دستور داد که خانه‌های خود را در جبالیا و شهرهای بیت حانون و بیت لاهیا تخلیه کرده و به سمت جنوب بروند. اما وزارت امور داخلی غزه به شهروندان خود گفت که به این دستور ارتش دشمن پاسخ ندهند؛ چرا که یک فریب است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت همچنین گزارش داد که ارتش صهیونیستی نوار غزه را برای اولین بار از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یعنی تاریخی که این رژیم جنگ ویرانگر خود را علیه غزه آغاز کرد، به میدان نبرد ثانویه تبدیل کرده است.

«واصف عریقات» کارشناس امور نظامی منطقه در این زمینه گفت: با وجود اینکه ارتش رژیم اشغالگر، غزه را به عنوان میدان نبرد ثانویه اعلام کرده؛ اما غزه همچنان جبهه اصلی جنگ به شمار می‌رود و این طبقه‌بندی ارتش صهیونیستی درباره میادین جنگ، در راستای تلاش این رژیم برای توجیه ناتوانی خود در میدان است.

وی تاکید کرد که ارتش صهیونیستی از نظر روانی و اخلاقی شکست خورده و به همین دلیل تلاش می‌کند، با اصطلاحات و تعاریف دروغین که متعلق به سران این رژیم است، ناکامی‌های خود را توجیه کند.

حدود یک ماه قبل، رژیم صهیونیستی طرحی را منتشر کرد که از سوی فرماندهان و افسران سابق ارتش این رژیم تهیه شده و بر اساس آن، باید فلسطینی‌ها را از شمال غزه کوچاند، سپس این منطقه را محاصره کرده و عناصر مقاومت را به ناچار به انتخاب دو گزینه تسلیم شدن یا مرگ وادار ساخت، این در حالی است که با گذشت حدود ۱۱ ماه از آغاز جنگ علیه غزه، رژیم اشغالگر نتوانسته است به هیچیک از اهداف اعلام شده خود به ویژه نابود کردن توانایی‌های حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه دست یابد.

کد خبر 6254403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha