۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:

یک میلیون قطعه ماهی زنده به کشورهای هدف صادر شد

یک میلیون قطعه ماهی زنده به کشورهای هدف صادر شد

بوشهر- مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: طی ۶ ماهه امسال، یک میلیون قطعه ماهی زنده به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی‌مکان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه آبزیان است و دامپزشکی استان نیز در این زمینه تلاش‌های فراوانی دارد.

وی حمل و نقل انواع فرآورده‌های دامی را ۱۷۲ هزار و ۳۳۳ تن اعلام و بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال هشت میلیون و ۵۴۰ هزار کیلوگرم ماهی و آبزیان منجمد تازه و تولیدی استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر آن یک میلیون قطعه ماهی زنده به کشورهای هدف صادر شده است.

تنگستانی از برداشت ۲۴۶ تن ماهی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: ۸۹ قفس پرورشی برای تولید ماهی در سواحل استان بوشهر نصب و تاکنون ۳۰ قفس آن فعال و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی یک میلیون و ۳۳ هزار قطعه بچه ماهی در قفس‌های پرورشی سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر اضافه کرد: در ۱۱ سایت پرورش میگو یک میلیارد و ۹۴۲ میلیون قطعه بچه میگو ذخیره‌سازی و عملیات برداشت زودهنگام میگو پرورشی برخی مزارع آلوده به بیماری نکروز حاد عفونی پانکراس آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر استخرهای پرورش میگو استان را ۵ هزار و ۲۹۷ استخر اعلام کرد و افزود: ۳۷۴ مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر فعال است که برداشت محصول آنها قبل از آغاز فصل سرما آغاز می‌شود.

کد خبر 6254408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha