۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

مردم ماه ایران/ ۷۷

برگزاری کلاس‌های فقه بازار برای کاسبان علاقمند

برگزاری کلاس‌های فقه بازار برای کاسبان علاقمند

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، با هدف آگاه‌سازی جامعه و برخورد صحیح مردم در مسائل مختلف، از کارهای مهمی است که مؤسسات اجتماعی با برگزاری کلاس‌ها، نصب بنر در معابر و فرهنگ‌سازی، انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، با هدف آگاه‌سازی جامعه و برخورد صحیح مردم در مسائل مختلف، از کارهای مهمی است که مؤسسات اجتماعی با برگزاری کلاس‌ها، نصب بنر در معابر و فرهنگ‌سازی صحیح، انجام می‌دهند.

مجتبی الهی، اهل شهرستان جیرفت واقع در استان کرمان است. او و گروهش فعالیت‌های متعددی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام داده‌اند؛ از این رو در اقدامات فرهنگی، با تعدادی از طلبه‌های حوزه‌علمیه به بیان مسائل تبلیغی فقه پرداخته و با برگزاری کلاس‌های فقه‌بازار، برای کاسبان علاقمند به دانستن اصول فقه، زمینه حضور آن‌ها در جلسات آموزش را مهیا می‌کنند.

از دیگر فعالیت‌های آنان در جیرفت، تأسیس و ثبت دو گروه جهادی در زمینه‌های اقتصادی و عمرانی بود. شروع فعالیت‌های گروه‌جهادی در زمینه اقتصادی، با افتتاح یک فروشگاه اینترنتی و آنلاین با کمک چند تن از اعضای بازاری گروه انجام شد و علاوه بر آن گروه‌جهادی دیگر که در کارهای عمرانی مشغول است نیز، با فعالیت در مناطق محروم و حاشیه شهر، به بازسازی و ساخت خانه‌ها و اماکن مردم می‌پردازد.

تأسیس مرکز نیکوکاری با هدف اشتغال و کمک به نیازمندان

از دیگر اقدامات مهم، تأسیس مرکز نیکوکاری با دریافت مجوز از کمیته امداد بود که به واسطه آن، خیّرین بسیاری را جذب کرده و علاوه بر تأمین اعتبار برای اشتغال‌زایی برخی خانواده‌ها در مشاغل خرد، کمک‌های معیشتی بسیاری برای نیازمندان نیز صورت گرفت.

یکی از معضلات مهم منطقه جیرفت، مربوط به حوزه کشاورزی بوده و عدم توازن تولید محصولات کشاورزی در فصول سال بین کشاورزان، باعث شده تا محصولات تولید شده به دلیل وفور، با قیمت‌های پایینی معامله شوند و در نهایت منجر به زیان کشاورز شود.

کشاورزی در جیرفت، به عنوان شغل اصلی مردم محسوب شده و نیاز به توجه و حمایت بیشتر دارد.

کد خبر 6254442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha