۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹

نماینده ولی فقیه در گیلان: 

اولویت تولید و صنعت در گیلان شناسایی شود

اولویت تولید و صنعت در گیلان شناسایی شود

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم نهادینه سازی کشاورزی علمی در این استان گفت: اولویت تولید و صنعت در گیلان شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر شنبه در دیدار با معاون علمی رئیس جمهور اظهار کرد: گیلان به جهت شرایط اقلیمی پرورش دهنده نخبگان علمی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه این استان از دیرباز پایگاه نیروهای نخبه و توانمند بوده است، گفت: آوازه علمی و پژوهشی ایرانی‌ها و گیلانی‌ها به آن سوی مرزها رسیده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه پروفسور سمیعی از افتخارات گیلانی دنیا است، اضافه کرد: دنیا امروز متأثر از اندیشه نخبگان ایرانی و گیلانی است.

وی با اشاره به پیشرفت چشم گیر دنیا در عرصه‌های علمی افزود: پیشرفت ایران اسلامی در ابعاد مختلف در کنار تحریم‌های ظالمانه قابل ستایش است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید لزوم اولویت شناسی ظرفیت‌های مختلف در حوزه صنایع اضافه کرد: اولویت تولید و صنعت در گیلان شناسایی شود تا به نتیجه مثبت و اثرگذار منتج شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی کشاورزی علمی در گیلان بیان کرد: هنوز بسیاری از کشاورزان گیلانی با شیوه‌های نوین این صنعت و مکانیزاسیون آشنا نیستند.

وی با اشاره به جنگ در روسیه و اوکراین افزود: کشورهای منطقه خواستار مرکبات و محصولات کشاورزی ایران و گیلان هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم رصد اولویت‌های تولید در بخش‌های مختلف اضافه کرد: محصولات تولیدی کشاورزی گیلان در تراز صادرات نیست و این بخش ارتقا پیدا کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پژوهشی مقدم بر آموزش است، گفت: حمایت از پژوهشگران نخبگان دانشگاهی یک مشی برای توسعه است.

کد خبر 6254446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha