۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:

۳۰ روستای مشهد در نیمه اول سال جاری آبرسانی شد

۳۰ روستای مشهد در نیمه اول سال جاری آبرسانی شد

مشهد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: از ابتدای سال جاری۳۰ روستای مشهد آبرسانی و از تنش آبی رهایی یافته اند.

حسین اسماعیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال‌های اخیر استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد با خشکسالی‌های شدیدی رو به رو بوده است اما این موضوع باعث نشده تا در راستای خدمت به روستاها در مسیر تأمین آب موردنیاز روستاییان شهرستان مشهد مشکلی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در این راستا تعداد روستاهایی که با تنش آبی مواجه بوده اند نیز در مقایسه با سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که به طور مستمر در سال‌های اخیر اجرا کردیم، برنامه مدیریت شرایط اضطراری یا تنش آبی بود که علاوه بر بهره برداری از تأسیسات موجود در حوزه تأمین آب روستاهای تحت پوشش، تأمین آب جدید نیز صورت گرفته است.

اسماعیلیان افزود: بر این اساس در قالب برنامه‌های حفر و تجهیز چاه، ارتقا چاه‌های موجود، ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط انتقال و همچنین مخازن را تعریف کردیم که از ابتدای سال ۱۴۰۳ برای تأمین آب مورد نیاز روستاهای مشهد عملیات آبرسانی به ۳۰ روستا اجرایی شده و ۳۰ روستا از تنش آبی رهایی یافته اند و برای تحقق این مهم از شروع سال و در ۶ ماهه اول تعداد ۳۷ حلقه چاه حفر و لایروبی شده است؛ در کنار آن ۲۷ چاه موجود تجهیز و ارتقا و همچنین به میزان ۷۵۰ متر مکعب مخازن جدید آب وارد مدار بهره برداری شده است و دو مخزن دیگر مجموعاً با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب نیز در حال احداث است که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اقدامات خوبی که در راستای نصب و راه اندازی سامانه‌های آب شیرین کن در روستاهایی که کیفیت آب مناسبی ندارند گفت: تعداد ۹ سامانه آب شیرین کن تاکنون در روستاهای مشهد به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با اقدامات مهمی که در حوزه مهندسی و اجرایی سامانه‌های آب شیرین کن داشتیم توانستیم ۱۰۰ مترمکعب آب را با نصب ۹ سامانه برای تأمین آب روستاها و رفع نگرانی ساکنان این مناطق ایجاد کنیم که امروز خیال مردم ۱۰ روستا از بابت تأمین آب شرب و بهداشت به لحاظ کیفی راحت است.

اسماعیلیان در پاسخ به این سوال که چه میزان از جمعیت روستایی مشهد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند گفت: با اقدامات مؤثری که در سال‌های اخیر در حوزه تأمین آب شرب در روستاهای مشهد انجام شده است، جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد طی ۴ سال اخیر ۹ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6254488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha