۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴

استاندار ایلام:

سامانه گرمسیری استان ایلام ۹۰ درصد. پیشرفت فیزیکی دارد

سامانه گرمسیری استان ایلام ۹۰ درصد. پیشرفت فیزیکی دارد

ایلام-استاندار ایلام گفت: سامانه گرمسیری استان ایلام ۹۰ درصد. پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ از ابرپروژه سامانه گرمسیری بازدید کرد و در جریان وضعیت این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان این بازدید گفت: ۶ هزار هکتار تا آبان‌ماه و تا پایان سال‌جاری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دشت مهران تحت پوشش آبیاری پیشرفته قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر تحت پوشش قرار گرفتن ۱۳ هزار هکتار از اراضی دشت مهران، حدود ۶ هزار هکتار از اراضی جنوب استان تا اواسط سال آینده تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ظرفیت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است، گفت: تاکنون ۵۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره‌سازی شده و دریچه‌های صنعت، شرب و کشاورزی ایجاد شده است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: با افتتاح این ابرپروژه، ۹۰ هزار تن به محصولات زراعی استان اضافه که ۱,۷۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد.

وی با اشاره به اعتبارات سامانه گرمسیری گفت: از مجموع ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه برای سامانه گرمسیری، ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به دولت سیزدهم است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه دست‌اندرکاران سامانه گرمسیری، گفت: ابرپروژه سامانه گرمسیری گامی بزرگ در توسعه کشاورزی و مهار آب‌های سطحی و رونق اقتصاد است و در پررنگ کردن سفره مردم نقشی تعیین‌کننده دارد.

بهرام‌نیا افزود: افتتاح کل پروژه سامانه گرمسیری، در بهره‌وری، تولید و توسعه استان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: اعتبار کل پروژه سامانه گرمسیری تامین شده است و ان‌شاالله تا اواسط سال آینده کل پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

براساس این گزارش، استاندار ایلام از مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی روستای چالاب شهرستان مهران، دریاچه سد و خط انتقال سامانه گرمسیری بازدید کرد.

کد خبر 6254494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha