۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

پیش‌بینی تولید بیش از ۷هزار تن انواع آبزیان پرورشی در استان قزوین

پیش‌بینی تولید بیش از ۷هزار تن انواع آبزیان پرورشی در استان قزوین

قزوین- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: بر اساس پیش بینی ها تا پایان سال جاری مجموع تولید آبزیان در مزارع و استخرهای پرورش ماهی استان به هفت هزارتن برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود قبادی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری مجموع تولید آبزیان در مزارع و استخرهای پرورش ماهی استان به هفت هزارتن برسد.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری حدود سه هزار و ۲۰۰ تن انواع آبزیان پرورشی در این استان تولید شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری مجموع تولید آبزیان در سطح مزارع و استخرهای پرورش ماهی به هفت هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه تعهد تولید آبزیان در استان قزوین در سال جاری پنج هزار و ۸۰۳ تن است، اظهار داشت: بررسی روند تولید آبزیان در سطح استان در شش ماهه نخست نشان می‌دهد که میزان تولید امسال نیز مانند سال گذشته بیشتر از تعهد تعیین شده در برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

قبادی افزود: سال گذشته در مجموع پنج هزار و ۸۴۰ تن انواع آبزیان پرورشی شامل ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری در استان قزوین تولید و روانه بازار مصرف شد که این میزان فراتر از تکلیف پنج هزار و ۱۸۰ تن تعیین شده برای استان در سال گذشته بود.

وی اهمیت توسعه آبزی پروری در استان قزوین را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه آبزی پروری بر خلاف سایر فعالیت‌های تولیدی، مصرف کننده آب نبوده و صرفاً به گذر آب جهت تأمین محیط زندگی آبزیان نیاز دارد، بنابراین می‌توان از منابع آبی هرچند محدود برای توسعه آبزی پروری به عنوان یکی از مهم‌ترین زیربخش های کشاورزی در تأمین امنیت غذایی، تجارت، اشتغال زایی، کارآفرینی و محرومیت زدایی در سطح استان استفاده کرد.

کد خبر 6254517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha