۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰

معاون عملیات فرماندهی انتظامی زنجان:

سرقت‌های مهم در زنجان۱۶درصد کاهش یافت/ زنجان سومین استان امن کشور

سرقت‌های مهم در زنجان۱۶درصد کاهش یافت/ زنجان سومین استان امن کشور

زنجان- معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: سرقت‌های مهم در زنجان ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس حسنی، ظهر شنبه در نشست خبری در ارائه آمار مربوط به بخش جرایم اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال در بخش سرقت‌ها به‌ویژه سرقت‌های مهم مثل منزل و خودرو ۱۶ درصد کاهش داریم.

وی با بیان اینکه زنجان سومین استان امن کشور از نظر فراوانی وقوع جرم است، ابراز کرد: این یعنی در وقوع جرم از بین ۳۱ استان، ۲۸ مورد بالاتر از زنجان هستند و امنیت زنجان بیشتر است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان عنوان کرد: در استان زنجان روزانه ۲۷۰۰ خبر و تماس با ۱۱۰ از شهروندان دریافت می‌کنیم، که کمتر از یک سوم تماس‌ها عملیاتی شده و برخی با راهنمایی و ارشاد پاسخ داده می‌شود.

تعداد تصادفات درون شهری در زنجان کاهش دارد

رئیس پلیس راهور استان زنجان نیز در ادامه این نشست تصریح کرد: پلیس راهور با توجه به مأموریت ذاتی خود اهدافی همچون آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای مقررات را دنبال می‌کند.

سرهنگ حبیب موسوی، با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال با اجرای طرح‌های ترافیکی ۴ درصد در تصادفات منجر به فوت کاهش داشتیم، یادآور شد: در تصادفات منجر به جرح ۸۸ درصد کاهش مجروحان و ۳۶ درصد افزایش تصادفات خسارتی را شاهد بودیم.

موسوی در مورد طرح‌های برخورد با شوتی‌سواران و خودروهای فاقد پلاک، خاطرنشان کرد: افزایش ۱۴ درصدی توصیفات شوتی سواران، افزایش برخورد با خودروهای فاقد پلاک و افزایش ۲۸ درصدی برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه از دستاوردهای این بخش است.

وی از افزایش ۳۲ درصدی آموزش در مدارس خبر داد و گفت: در محلات و مجتمع‌ها آموزش مردم و سکنه در شهر ترافیک آموزش‌های فرهنگ ترافیکی را می‌آموزند.

رئیس پلیس راهور استان زنجان به افزایش ۱۴ درصدی اعطای گواهینامه آسان موتورسیکلت اشاره کرد و افزود: در این طرح متقاضیان یک روزه می‌توانند گواهینامه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی به عبور و مرور در مرکز شهر دو طرح به شورای ترافیک ارسال شده است، اظهار کرد: اولویت دادن به وسایل نقلیه عمومی و ایجاد محدودیت در هسته مرکزی از جمله این طرح‌ها است.

کد خبر 6254542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha