۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۶

مدیرکل صمت گیلان:

حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور کارگشا خواهد بود

حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور کارگشا خواهد بود

رشت- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از کارخانجات دانش بنیان گفت: حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور و کارخانجات کارگشا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید معاونت علمی، فناوری و دانش بنیان رئیس جمهور و استاندار گیلان از شرکت‌های صنعتی دانش بنیان رشت اظهار کرد: حضور و حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور گیلان بسیار ارزشمند است و برای رفع مشکلات برخی از صنایع و کارخانجات کارگشا خواهد بود.

وی با اشاره به امید آفرینی حضور و گام اول استاندار گیلان پس از انتصاب برای اعتلای استان تصریح کرد: این برنامه‌ریزی و اقدام نماینده عالی دولت در استان به دلیل دعوت از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به گیلان برای فعالان عرصه تولید معنادار و حائز اهمیت بود و نشانگر رویکرد مثبت استاندار دولت چهاردهم به حمایت از بخش تولید و صنایع دانش محور است.

این مسئول با بیان اینکه صنایع پر افتخار فناور و هایتک متعددی در رشته فعالیت‌های سلولزی، سرمایشی گرمایشی، غذایی، ماشین سازی و دارویی در استان گیلان داریم افزود: ظرفیت‌های صنعتی مطلوبی برای طی نمودن مراحل دانش بنیان غیر از ۱۰۰ مورد موجود در گیلان فعال است که در حال گذراندن دوره‌های تخصصی آر اند دی (R@D)برای ثبت مستند نمودن دانش فنی و تکنولوژی خود در سامانه دانش بنیان هستند.

به گفته پورحیدری صنایع دانش بنیان می‌تواند از بسیاری از حمایت‌های معافیت‌های مالیاتی و اعطای تسهیلات کم بهره استفاده کند که قطعاً به رشد و بالندگی آنها در جهت اقتصاد و اشتغال پایدار و رقابت پذیر شدن آنها کمک خواهد کرد.

مدیرکل صمت گیلان گفت: هم اکنون صنایع فناور و دانش بنیان ما قادر به تولید محصولات و ماشین آلاتی هستند که می‌تواند نیاز بسیاری از صنایع دیگر را تأمین نموده و از خروج ارز کشور جلوگیری کند.

کد خبر 6254622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha