۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۳

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان:

کشف جرائم اقتصادی در زنجان ۷۴ درصد افزایش دارد

کشف جرائم اقتصادی در زنجان ۷۴ درصد افزایش دارد

زنجان- رئیس پلیس امنیت اقتصادی زنجان از کشف ۷۴ درصدی جرائم اقتصادی و ۳۰۰ درصدی جرائم سازمان‌یافته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین بدری، عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق، مبارزه با احتکار کالاهای اساسی، برخورد با خودروهای شوتی، مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از خروج گندم از استان جزو طرح‌های مهم پلیس امنیت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه کشفیات مبارزه با قاچاق کالا ۱۲۹ درصد نسبت به ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است، عنوان کرد: در بخش مبارزه با جرایم اقتصادی نیز شاهد افزایش ۷۴ درصد کشفیات هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان میزان افزایش کشفیات جرایم سازمان یافته را ۳۰۰ درصد برشمرد و گفت: انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای لوکس در این بخش بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای داشت.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این نشست اساسی‌ترین راهبرد پلیس در دنیا را استفاده از ظرفیت اجتماعی دانست و افزود: در سیاست جنایی نیز مقرون به‌صرفه‌ترین راه، پیشگیری از جرایم است.

سرهنگ حمیدرضا قدیمی با بیان اینکه استان زنجان هم رتبه ۳۱ در وقوع جرم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: فعالیت پلیس منجر به کاهش ۱۶.۰۷ درصد وقوع جرم در ۶ ماهه نخست امسال شده است.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان زنجان با بیان اینکه نسبت کشف به وقوع جرم افزایش ۶۸ درصدی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های جغرافیای استان از جمله فعالیت رسانه‌ها می‌توان اقدامات اثربخشی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم انجام داد.

کد خبر 6254709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha