۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۶

سردار مهری خبر داد؛

ارائه تسهیلات کسر خدمت، معافیت‌ها و وام خوداشتغالی برای سربازان

ارائه تسهیلات کسر خدمت، معافیت‌ها و وام خوداشتغالی برای سربازان

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا از تسهیلات ویژه برای سربازان از جمله کسر خدمت برای متأهلین و بسیجیان، معافیت برای افراد بالای ۴۰ سال و ارائه وام ۱۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی خبر داد.

سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به ارائه توضیحاتی درباره تسهیلات کسر خدمت، معافیت‌ها و وام خوداشتغالی برای سربازان پرداخت.

وی در خصوص کسر خدمت برای سربازان اظهار داشت: سربازانی که در حین خدمت هستند، می‌توانند از تسهیلات کسر خدمت بهره‌مند شوند. برای سربازان متأهل ۲ ماه، فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت در نظر گرفته شده است.

سردار مهری همچنین در مورد کسری خدمت بسیجیان افزود: کسانی که سابقه خدمت در بسیج دارند و گواهی عضویت فعال ارائه دهند، می‌توانند تا ۶ ماه کسر خدمت دریافت کنند.

وی درباره تسهیلات ویژه برای سربازانی که در پروژه‌های تحقیقاتی مشارکت کرده‌اند، توضیح داد: کسانی که پیش از خدمت سربازی طرح‌های تحقیقاتی انجام داده‌اند، بسته به نوع و اهمیت پروژه خود، می‌توانند از یک تا ۲۱ ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند. این تسهیلات از طریق شورای تحقیقات در رده‌های ارتش، سپاه، وزارت دفاع، انتظامی و مرزبانی به سربازان اعطا می‌شود.

سردار مهری در ادامه با اشاره به معافیت‌های جدید گفت: افراد بالای ۴۰ سال که ۳ فرزند دارند، از خدمت سربازی معاف خواهند بود. همچنین کسانی که ۴ فرزند دارند و دچار غیبت شده‌اند، در صورتی که زیر ۴۰ سال باشند، می‌توانند از معافیت بهره‌مند شوند. علاوه بر این، افراد بدون غیبت و دارای ۲ فرزند نیز طبق قانون هفتم پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران امکان معافیت دارند.

وی در پایان درباره وام خوداشتغالی سربازان بیان کرد: طرح وام خوداشتغالی که به منظور مهارت‌آموزی شغلی سربازان اجرایی شده است، تاکنون به ۲۵ هزار نفر از سربازان تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اعطا شده است. در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۸ هزار نفر دیگر از سربازان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. علاوه بر این، کارآفرینانی که سربازان منقضی خدمت را به کار بگیرند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

کد خبر 6254735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
      0 2
      سلام، از خبرگزاری مهر میخوام این پیام من رو برای سردار مهری برساند. خواهشا قانون برنامه ششم که برای برنامه هفتم هم تنفیذ شده در خصوص کسر خدمت فرزندان رزمندگان دفاع مقدس دقیقا اجرا کنند، طبق قانون بابت هر ماه حضور پدر سرباز در جبهه باید یکماه از سرباز کم بشه.
    • روستای توآباد/ شامبولی ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
      2 1
      این قانون بی عدالتی به کسانی هست که خدمت رفته و می روند .
      • زراعتی ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
        0 0
        جناب سردار مهرقانون پنجساله با گذشت هفت ماه هنوز اجرایی نشده و نمیدانیم به کجا رسیده و لی فکر کنم پیگیر اخذ اذن فرمانده کل قوارهبری معظم باشند!