۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۳۰۰ نفر نیروی جدید به حوزه سلامت استان اضافه می‌شوند

۳۰۰ نفر نیروی جدید به حوزه سلامت استان اضافه می‌شوند

همدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از جذب ۳۰۰ نیروی انسانی در نیمه دوم امسال خبر داد و افزود: این نیروها از طریق آزمون جذب می‌شوند که ۱۰۰ نفر از آنها در اورژانس به کار گرفته خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه بیش از ۶۰ پروژه در حوزه سلامت در استان همدان افتتاح شده‌است اظهار کرد: روند ساخت ساختمان مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود دهه فجر سال آینده به افتتاح برسد.

وی به طراحی و بهره‌برداری از ۱۸ سامانه در دانشگاه اشاره کرد و گفت: خرید ۱۳۰ هزار متر عرصه زمین در پردیس دانشگاه اقدام بسیار ارزشمندی بود تا بتوانیم هشت هزار متر فضای آموزشی جدید ایجاد کنیم.

راه‌اندازی ۱۵ رشته‌مقطع تحصیلی جدید و ایجاد زیرساخت‌های دستیاری چشم‌پزشکی

مجذوبی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اقدامات شایسته‌ای در زمینه آموزش داشتیم، ازجمله اضافه کردن ۱۵ رشته‌مقطع تحصیلی به دانشگاه و جذب رشته دستیاری چشم‌پزشکی و تمامی کارهای مقدماتی آن انجام شده و منتظر آخرین جلسه شورای گسترش وزارتخانه هستیم که با مصوب شدن آن دستیار چشم‌خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: در حوزه بهداشت نیز افتتاح آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشتی و تجمیع آزمایش‌های تشخیص مولکول، افتتاح فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن غرب کشور و نوسازی زنجیره سرما با خرید ۲۴۰ دستگاه یخچال محقق شد.

جذب ۲۰۲ بهورز در راستای تقویت ظرفیت‌های بهداشتی در روستاها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: مجوز جذب ۲۰۲ بهورز دریافت‌شده که این افراد در حال طی دوره کارورزی و آموزش هستند و به‌مرور طی یک سال آینده به خانه‌های بهداشت راه پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی دندانپزشکی پورسینا در بهار و بخش تکمیلی بیمارستان فاطمیه با اضافه کردن بیش از ۸۰ تخت، از اقدامات حوزه درمان بوده افزود: بیمارستان اکباتان سال گذشته افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید، و مقرر شد درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شود و ۴۱۲ تخت طی سه سال به بیمارستان‌های استان افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه افزود: توسعه و تجهیز سه اورژانس بیمارستان‌های مهر و امام حسین (ع) ملایر و علیمردانی نهاوند، راه‌اندازی دو مرکز سطح دو ناباروری در سطح استان و یک مرکز در کبودراهنگ، خرید و نصب پنج دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌های استان، از اقدامات حوزه درمان است.

وی با اشاره به آمار موفقیت‌آمیز در حوزه ناباروری ابراز کرد: از ۱۵ درصد درمان ناباروری در سال ۱۴۰۰ به ۲۵.۷ درصد رسیده‌ایم.

مجذوبی به تشریح اقدامات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی همدان پرداخت و گفت: اورژانس بانوان و اورژانس ناشنوایان برای نخستین‌بار در استان راه‌اندازی شد.

وی افزود: همچنین باتوجه به بحث ترافیک شهری پنج دستگاه موتورلانس به ظرفیت اورژانس اضافه شده و اورژانس هوایی نیز با وجود اینکه هر پرواز ۱۰۰ میلیون هزینه دارد هیچ هزینه‌ای از بیمار دریافت نمی‌شود و همه شهرستان‌های ما پد بالگرد دارند و این پتانسیل نیز در جهت تقویت عملکرد اورژانس مورد حمایت قرار گرفته است.

تأسیس پژوهشگاه سلامت ابن‌سینا و چهار پژوهشکده در تکمیل زیست‌بوم تحقیقات و فناوری دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اذعان کرد: راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی، بیوبانک، کسب مجوز پارک علم و فناوری در بین پنج دانشگاه کشور و راه‌اندازی چهار پژوهشکده و یک پژوهشگاه در بین چهار دانشگاه کشور ازجمله پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به نمایه شدن دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایگاه‌های بین‌المللی، عنوان کرد: این موضوع در تبادل استاد و دانشجو بسیار مهم و مؤثر است. رتبه هفتم کتابخانه مرکزی دانشگاه در کل کشور و نمایه شدن هفت مجله در دانشگاه از دوران پرافتخار دانشگاه بوده است.

مجذوبی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: افتتاح خوابگاه شهید همدانی با ۳۱۴ تختخواب، خوابگاه ریحانه دو با ۶۰۰ تخت و خوابگاه متأهلی با ۲۰ واحد ازجمله اقدامات در حوزه دانشجویی بوده، درمجموع هزار تخت خوابگاهی به بهره‌برداری رسیده که رتبه نخست را در این حوزه و رتبه دوم را در خوابگاه متأهلین به خود اختصاص داده‌ایم و برآورد می‌شود در دهه فجر پیش رو ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر افتتاح خواهد شد.

راه‌اندازی نخستین خانه مدیران منطقه غرب کشور

مجذوبی اظهار کرد: برای نخستین‌بار خانه مدیران و ارزیابی غرب کشور را در دانشگاه تشکیل دادیم که مؤثر واقع شده و بسیاری از مدیران که انتصابات انجام می‌دهند در اینجا گزینش می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه معاونت بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان سومین دانشگاه دارای این مجوز ایجاد شد که قطعاً در پیشبرد اهداف حوزه بین‌الملل مؤثر خواهد بود ادامه داد: در این زمینه مراودات خود را با کشورهای خارجی شروع کردیم و آثار آن را به‌مرور خواهیم دید.

۳۰۰ نفر نیروی جدید به حوزه سلامت استان اضافه می‌شوند

این مقام مسئول با اشاره به جذب ۱۸۰۰ نیرو طی ۳ سال گذشته در حوزه‌های بهداشتی و درمانی استان، از جذب ۳۰۰ نیروی انسانی در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: این نیروها از طریق آزمون جذب می‌شوند که ۱۰۰ نفر از آنها در اورژانس استان به کار گرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در استان در حوزه ساخت همراه‌سراها ورود کردیم افزود: در حال حاضر ساخت همراه‌سرای بیمارستان بعثت و امام حسین (ع) ملایر را داریم و در حال عقد قرارداد برای بیمارستان قلب فرشچیان هستیم.

پاییز پربار ۱۴۰۳ با افتتاح ۱۳ پروژه به اعتبار ۱۹۳ میلیارد ریال

مجذوبی با بیان اینکه ۱۳ پروژه با اعتبار ۱۹۳ میلیارد ریال با زیربنای بیش از چهار هزار و ۶۰۰ متر آخر مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد گفت: اورژانس بیمارستان بعثت مشکلاتی داشت و ما هم می‌پذیریم، در راستای بهبود روند کار، نشست‌های کارشناسی داشتیم تا رضایتمندی مناسبی از این مجموعه به دست آید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: یکی از کارهای منحصر به‌فرد در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی موزه تاریخ پزشکی همدان بود که البته این موزه یک شروع است و می‌تواند بهتر هم باشد و قطعاً یکی از موزه‌های فاخر تاریخ پزشکی خواهد بود.

علوم پزشکی همدان رتبه ششم کشور در پرداخت‌های پرسنلی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کسب رتبه ۶ کشوری در پرداختی‌های پرسنلی که باوجود تمام مشکلات در تأمین اعتبار در کل کشور حاکم بوده افزود: دستگاه پیشتاز استان در خصوص اوراق تهاتر نقدی به مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان توانسته در حوزه سلامت جذب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیمارستان یک‌هزار تختخوابی از اعتبارات ملی برخوردار است گفت: بعد از بررسی زمین‌های پیشنهادی در نهایت به تأمین زمین از سوی استانداری رسیدیم که در منطقه جورقان معرفی شد و در صورت تأیید کارشناسان وزارت بهداشت و مراجع ذیصلاح آماده کلنگ‌زنی و آغاز روند احداث خواهد بود.

کد خبر 6254859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha