۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۹

محیط‌بان اصفهانی بر اثر شلیک مستقیم شکارچی راهی بیمارستان شد

محیط‌بان اصفهانی بر اثر شلیک مستقیم شکارچی راهی بیمارستان شد

اصفهان- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت:یکی از محیطبانان استان بر اثر شلیک مستقیم تیر شکارچی متخلف به خودرو از ناحیه چشم زخمی شده و آسیب‌دیدگی آن وخیم است.

سرهنگ علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شب گذشته محیطبانان علی جمشیدیان در گشت سیار در حین تعقیب و گریز یک خودرو در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته مورد اصابت تیر شکارچی متخلف قرار گرفت.

وی گفت: محیط بان مصدوم که از ناحیه چشم، سینه و بازو مورد اصابت تیر قرارگرفته هم اکنون در بیمارستان تحت درمان است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست اصفهان افزود: وضعیت فعلی محیط بان مصدوم از ناحیه چشم وخیم گزارش شده و پس از انجام مداخلات پزشکی نتیجه درمان به آگاهی عموم خواهد رسید و عاملان متخلف تحت پیگرد مراجع اتتظامی استان و کشور قرار دارند.

اصابت ساچمه‌ها به چشم و سینه محیط‌بان

در همین ارتباط، مرتضی جمشیدیان، محیط‌بان بازنشسته و فرمانده اسبق یگان حفاظت محیط‌زیست اصفهان و پدر محیط‌بان علی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت این محیط‌بان، اظهار داشت: ساعت ۱۳ ظهر امروز برای جراحی چشم، علی را به اتاق عمل بردند و این عمل تا حدود ساعت ۱۷ بعد از ظهر طول کشید اما ساچمه‌ها را خارج نکردند و همچنان در چشم او است.

وی با بیان اینکه شکارچیان ۲ نفر بودند، افزود: تعقیب و گریز آنان از موته تا جاده جوشقان قالی ادامه پیدا می‌کند. در آنجا فرد کمک راننده، به علی تیراندازی می‌کند که بر اثر اصابت ساچمه‌ها از ناحیه چشم و سینه به شدت آسیب می بیند.

پدر این محیط‌بان اضافه کرد: ۲ ساچمه به سینه او اصابت کرده است.

به گزارش مهر، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی اصفهان بین شاهین‌شهر و میمه، محلات، جنوب شهر نیم‌ور و گلپایگان قرار دارد و حدود ۱۳ درصد گونه جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهوی ایرانی کشور را در خود جای داده است.

این منطقه پرجمعیت‌ترین منطقه حفاظت شده از نظر حیات وحش در کشور است.

کد خبر 6254891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha