۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۰

ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

۸۳۰ میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

۸۳۰ میلیون دلار کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد

ارومیه- ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور بیش از ۸۳۰ میلیون دلار از گیرمان استان طی نیمه نخست سال جاری به خارج کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد جنگجو ناظر گمرکات آذربایجان غربی در این زمینه، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال به ارزش بیش از ۸۳۰ میلیون دلار انواع کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین گمرکات استان میزبان مبدا صادرات سایر گمرکات کشور بود و در این مدت به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار انواع کالا از سایر گمرکات کشور از این مبادی به خارج صادر شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی همچنین از توسعه رویه ترانزیت کالا از گمرکات زمینی و ریلی استان هم خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال به میزان ۲ میلیون ۲۵۰ هزار تن انواع کالا از گمرکات استان ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: به دنبال رونق تجارت در گمرکات استان درآمد گمرکات آذربایجان غربی نسبت به نیمه اول پارسال ۵۲ درصد رشد داشته است.

جنگجو با اشاره به نقش گمرکات استان در توسعه تجارت با کشور ترکیه و دستیابی به سقف تجارت توافقی ۳۰ میلیارد دلار فی مابین تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف بین المللی تاکنون ۳۸ شیوه نامه جدید گمرکی در جهت کاهش تشریفات گمرکی و اعمال نظر شخصی در گمرکات استان صادر و اجرایی شده است.

کد خبر 6254901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha