۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

ارزش پروژه‌های فعال سرمایه گذاری خارجی به ۲۵۰ میلیون دلار رسید

ارزش پروژه‌های فعال سرمایه گذاری خارجی به ۲۵۰ میلیون دلار رسید

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۲۵۰ میلیون دلار ارزش پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی فعال و در حال بهره برداری خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از چند پروژه با سرمایه گذاری خارجی در شهرستان‌های قاین و زیرکوه اظهار کرد: از ابتدای تصویب قانون جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در حدود ۷۰ سال گذشته تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ پروژه در استان داشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: اما از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون تعداد پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی دو برابر رشد کرده و به ۱۸ پروژه رسیده است.

ارزش دلاری پروژه‌های فعال سرمایه گذاری خارجی

ذاکریان گفت: از منظر ارزش دلاری پروژه‌ها نیز ۲۵۰ میلیون دلار ارزش پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی فعال و در حال بهره برداری خراسان جنوبی است که ۷۴ درصد این ارزش دلاری مربوط به پروژه‌های است که در سه سال اخیر به بهره برداری رسیده‌اند.

وی بیان کرد: ۶۹ درصد مجموع اشتغال پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی مربوط به پروژه‌های به بهره برداری رسیده در سه سال اخیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: همه این موارد نشان می‌دهد که پروژه‌های سرمایه گذاری به بهره برداری رسید در سه سال اخیر از نظر اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزش دلاری تفاوت فاحشی با گذشته دارد.

اشاره به پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی در قاین و زیرکوه

ذاکریان اظهار کرد: محصولات تولید شده این پروژه‌ها رویکرد صادرات محور دارد که نمونه آن کارخانه و واحد تولیدی میکرو الیاف شیشه در خضری شهرستان قائنات است که کاربرد ارزشمندی در صنایع دفاعی، هوانوردی، خودرو سازی، ساختمان سازی و سایر صنایع دارد.

وی بیان کرد: میکرو الیاف شیشه تولید شده در این واحد تولیدی ضد حریق و ضد اسید و سبک است که مواد اولیه آن نیز از همین خراسان جنوبی و استان‌های اطراف تأمین می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: یک واحد تولیدی کنسانتره آهن نیز در شهرستان زیرکوه با سرمایه گذاری اتباع کشور چین فعال است.

ذاکریان ادامه داد: با حسن تعامل با سرمایه گذاران می‌توان تعداد پروژه‌های بیشتری را در خراسان جنوبی به بهره برداری رساند.

وی یادآور شد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که سرمایه گذاری در منطقه مرزی موجب افزایش امنیت و ثبات جمعیت می‌شود که این موضوع نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

کد خبر 6255034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha