۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰

نماینده ولی فقیه در کردستان:

فعالیت‌های قرآنی باید مردمی اداره شوند

فعالیت‌های قرآنی باید مردمی اداره شوند

سنندج_ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فعالیت‌ها و اقدامات قرآنی باید به صورت مردمی اداره شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح یکشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم شهرستان سنندج اظهار کرد: در کشور ما سند نویسی زیاد شده اما باید بدنبال عمل باشیم و آنچه که در میان اهل فکر با موضوعات مختلف تبدیل به سند شده باید عملیاتی شود.

وی افزود: تدوین سند قرآنی نیز یکی از سندهای تدوین شده است که باید بندهای آن عملیاتی شود.

وی ترجمه، تفسیر، خواندن قرآن، مفاهیم و بهره برداری از قرآن کریم را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: باید در جلسات از افرادی که به حوزه قرآنی مرتبط هستند از جمله حوزه علمیه خواهران و برادران و طلاب حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: کارهای قرآنی باید مردمی شود و با مشارکت خود مردم پیش برود چرا که با تکیه بر قرآن کریم با همراهی مردم انقلاب کردیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی نیازمند پیگیری است و مؤسسات قرآنی و مراکز این حوزه در استان باید احصا شوند تا با همراهی آنها برای تقویت فعالیت‌های قرآنی و حمایت از آنها اقدام شود.

وی عمران معنوی شهر را لازمه تقویت فعالیت قرآنی دانست و اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران میلیون‌ها حافظ قرآن کریم در کشور داریم و اگر رغبت‌ها کمتر شده باید بررسی شود هرچند که آموزش‌های مجازی نیز افزایش یافته است.

وی برگزاری طرح امین را یکی از طرح‌هایی دانست که در مدارس اجرا شده و کمکی به ترویج فرهنگ قرآن کریم در مدارس است.

کد خبر 6255120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha