۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی:

شمار بالای واژگونی خودروها در خیابان جهان پناه اراک تاسف‌بار است

شمار بالای واژگونی خودروها در خیابان جهان پناه اراک تاسف‌بار است

اراک- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: خیابان جهان‌پناه اراک، به پیست رالی تبدیل شده و شمار بالای واژگونی خودروها در این مسیر عجیب و تاسف بار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خیرمند پیش از ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه شهری اراک اظهار کرد: خیابان جهان‌پناه، یکی از معابر درون‌شهری اراک است که همه روزه محل جولان خودروها با سرعت غیرمجاز است به‌طوری که هراز گاهی خودرویی واژگون یا با بلوار وسط معبر یا تیرچراغ برق برخورد کرده است که این امر ضرورت اقدامات بازدارنده از جمله احداث سرعت‌کاه و تعبیه دوربین‌های کنترل سرعت را یادآور می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به طور فزاینده ای شاهد حوادث رانندگی ناشی از سرعت بالا در خیابان جهان‌پناه اراک هستیم و گویا این خیابان به پیست رالی تبدیل شده است.

خیرمند افزود: نیمه نخست امسال در این منطقه، هفت مورد واژگونی و برخورد به بلوار منجر به جرح صورت گرفته که این امر برای معابر درون‌شهری، عجیب و تأسف‌بار است.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی ترافیکی در کاهش حوادث رانندگی بعضی از معابر داخل شهر نظیر خیابان جهان‌پناه، کارآمد نبوده و انجام اقدامات قهری نظیر احداث سرعت‌کاه و دوربین‌های کنترل سرعت بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: به طور حتم، ایجاد اقدامات کاهنده سرعت در سطح شهر، نارضایتی‌های مردمی را به همراه دارد هر چند شهروندان باید بپذیرند که اعمال این محدودیت‌های ترافیکی به منظور حفظ جان و سلامتی شهروندان اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: شهرداری اراک مکلف است ضمن شناسایی مقاطع حادثه‌خیز این محل، با تعامل و هم افزایی با پلیس راهور، تدابیر لازم را به منظور اعمال محدودیت سرعت خودروها به کار گیرد.

خیرمند تاکید کرد: سرعت خودروها در شهر اراک، از میانگین کشوری بالاتر است و کاهش این مهم علاوه بر انجام اقدامات وضعی، نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب به ویژه میان نسل جدید و قشر دانش‌آموزی است.

کد خبر 6255252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha