۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶

کاشان رتبه نخست تولید تخم مرغ را در استان اصفهان دارد

کاشان رتبه نخست تولید تخم مرغ را در استان اصفهان دارد

کاشان - رئیس جهاد کشاورزی کاشان گفت: کاشان رتبه نخست تولید تخم مرغ را در استان اصفهان دارد.

علی محلوجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تخم مرغ یک منبع غذایی مفید برای مردم به خصوص کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: این ماده غذایی مفید یک غذای کامل برای رشد جسمی و مغزی به خصوص برای کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اهمیت وجود این ماده در سبد غذایی خانوارها ابراز داشت: به این منظور و برای فرهنگ‌سازی این موضوع اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی هم در بین دانش آموزان کاشانی انجام شده است که از آن جمله به برگزاری پویش یک تخم مرغ در روز می‌توان اشاره کرد.

رئیس اداره جهاد سازندگی کاشان با اشاره به اینکه در کاشان ۴۷ واحد پرورش مرغ تخمگذار وجود دارد، تصریح کرد: کاشان با تولید سه میلیون تخم مرغ رتبه نخست تولید این محصول غذایی مفید را در سطح استان اصفهان دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه هماهنگی ثبت اطلاعات در سامانه اطلاعات مکانی کشاورزی ایران (سامکا) گفت: این موضوع تاکید شده است که اطلاعات اراضی کشاورزی کاشان در این سامانه به صورت مداوم ثبت شود.

محلوجی با اشاره به ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی افزود: در مبنای این ابلاغیه از ابتدای مهرماه سال گذشته، هرگونه ارائه خدمات در بخش کشاورزی منوط به ثبت اطلاعات بهره برداران در سامانه سامکا است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۲ درصد از اراضی کشاورزی کاشان در سامانه سامکا ثبت شده است.

کد خبر 6255284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha