۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳

برای شرکت در نشست روسای سازمان‌ همکاری شانگهای؛

عارف به پاکستان سفر می‌کند

عارف به پاکستان سفر می‌کند

معاون اول رئیس جمهور برای شرکت در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های «سازمان‌ همکاری شانگهای» به «اسلام آباد» سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نجفی خوشرودی معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهور با اعلام این خبر گفت: روز سه شنبه عارف، به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان، برای شرکت در بیست و سومین نشست رؤسای دولت‌های «سازمان همکاری شانگ‌های» به اسلام آباد سفرمی‌کند، این نشست در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه برگزار می‌شود.

علی نجفی خوشرودی، معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهور در تشریح برنامه‌های این سفر گفت: علاوه بر معاون اول رئیس جمهور که با دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان برای شرکت در این نشست و امضای اسناد مربوط به آن به اسلام آباد سفر می‌کند، نخست وزیران کشورهای چین، بلاروس‌، ازبکستان، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان و وزیر خارجه هند نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند.

به گفته معاون بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهور، عارف همچنین در حاشیه این نشست، با برخی از نخست وزیران و رؤسای هیأت‌های شرکت کننده دیدار و گفتگو می‌کند.

نجفی افزود: با توجه به عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های، حضور معاون اول رئیس جمهور در شرایط حساس کنونی منطقه، در این نشست اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان همکاری شانگ‌های که بخش قابل توجهی از وسعت، جمعیت و اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است، یکی از مهمترین سازوکارهای چند جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار می‌رود و با توجه به جایگاه اصولی و پایه‌ای ارتباط با همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری با اعضا در چارچوب این سازمان در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، توسعه تجارت، تسهیل مبادلات بانکی و مالی، حمل و نقل و ترانزیت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نجفی خوشرودی تاکید کرد: دیدارهای عارف عمدتاً سیاسی-اقتصادی خواهد بود و این امر می‌تواند فرصت‌های اقتصادی را برای کشور در پی داشته باشد.

کد خبر 6255288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha