۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۳

اتفاقی کم سابق در چند تیم؛

ترک لیگ بسکتبال ایران توسط بازیکنان خارجی/ سطح کیفی پایین می‌آید؟

ترک لیگ بسکتبال ایران توسط بازیکنان خارجی/ سطح کیفی پایین می‌آید؟

برای نخستین‌بار در تاریخ رقابت‌های باشگاهی بسکتبال، تعدادی از بازیکنان خارجی در آغاز راه مسابقات و با وجود انعقاد قرارداد رسمی، اقدام به فسخ آن و ترک ایران کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال باشگاه های که تا زمان به صدا درآمدن زنگ آغاز مسابقات، حاشیه های زیادی را از سر گذراند همچنان درگیر برخی حواشی است که می تواند حتی کیفیت پیگیری این رقابت ها را تحت الشعاع قرار دهد به خصوص وقتی موضوع مربوط به بازیکنان خارجی می شود و کناره گیری‌شان از مسابقات!

جذب بازیکن خارجی همیشه به منظور افزایش کاراآیی تیم انجام می شود که تاثیر مستقیم روی کیفیت دیدارها می گذارد؛ به همین منظور سازمان لیگ بسکتبال برای فصل تازه آغاز شده مسابقات باشگاهی هم جذب سه بازیکن خارجی به شرط استفاده همزمان از دو نفر آنها را مجاز کرده بود.

در همین راستا تیم های مختلف پیش از آغاز مسابقات، اقدام به جذب بازیکن خارجی کردند یا اینکه مجوز لازم برای به خدمت گرفتن آنها را گرفتند تا به مرور گزینه های موردنظر را به ترکیب اضافه کنند.

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی با عنوان «بررسی خارجی های لیگ بسکتبال/ غیبت جادوگر و ورود تازه واردها» به بررسی هشت بازیکن خارجی پرداخت که تا آن زمان حضورشان در لیگ قطعی شده بود اگرچه تا به امروز که یک هفته از آغاز این فصل می گذرد، سه نفر از آنها رفته اند و برخی هم تصمیم به کار داشته اند که هنوز آن را قطعی نکرده اند.

ترک لیگ بسکتبال ایران توسط بازیکنان خارجی/ سطح کیفی پایین می‌آید؟

«دوایت باکس» بازیکن آمریکایی کاله یکی از خارجی هایی است که قراردادش را برای حضور در لیگ ایران فسخ کرده است. او فصل گذشته یک ستاره برای اصفهانی ها بود و قرار بود امسال با کاله سومین سال حضور در لیگ بسکتبال ایران را تجربه کند که به نتیجه نرسید.

«کریک وود لندان» از ترکیه و «جرارد اوگامنبگیمی جکسون» از جامائیکا هم بازیکنانی که قرار بود به ترتیب در ترکیب تیم های مهگل و طبیعت باشند هم اقدام اینچنینی داشته اند. این دو بازیکن جزو بازیکنان خارجی تازه وارد به لیگ ایران بودند که می خواستند امسال اولین حضور در این رقابت ها را تجربه کنند.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که علاوه بر این سه بازیکن خارجی که سند فسخ قراردادشان در اختیار سازمان لیگ هم قرار گرفته است، برخی دیگر از خارجی های لیگ امسال هم اقدام مشابه برای این کار را انجام داده بودند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

شرایط اخیر دلیل این اقدام بی سابقه بازیکنان خارجی بسکتبال برای فسخ قرارداد و ترک ایران عنوان شده است اگرچه تیم هایی مانند شهرداری گرگان قرارداد جذب بازیکن خارجی خود را منعقد کرده اند و از طرف پتروشیمی و پایش پات هم درخواست این موضوع مطرح شده اما هنوز آنها با مشکلی مواجه نشده اند.

کد خبر 6255381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha