۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳

چمران تاکید کرد؛

تغییر معادلات روانی رژیم صهیونیستی با حضور مسئولان در لبنان

تغییر معادلات روانی رژیم صهیونیستی با حضور مسئولان در لبنان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران حضور مسئولان بلند پایه ایران در لبنان را زمینه برهم ریختن معادلات روانی رژیم رو به زوال صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و حرم با بیان اینکه مناسب سازی محیط زندگی معلولان و سالمندان در فضای شهری اقدامی است تا این قشر در کنار ضعف‌های جسمانی ناشی از سالمندی و معلولیت، از زندگی سالم و با نشاط و حضور در جامعه بهره مند شوند؛ به سالروز گرامیداشت اسکان معلولان و سالمندان اشاره و هدف از نامگذاری این روز را تسهیل شرایط زیست این افراد در فضای شهری برشمرد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت پنجمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی، همچنین سالروز وفات حضرت معصومه (س) را به همه شیعیان تسلیت گفت و با بیان اینکه وجود بارگاه این حضرت در شهر مقدس قم، توفیقی برای ما ایرانی‌هاست؛ اظهار کرد: آستان مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از زیارتگاه‌های مهم و ارزشمند ماست، از این رو امیدواریم معرفت بسیاری را از وجود ارزشمند این بانوی بزرگوار درک کنیم.

چمران ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران لبنان بیان کرد: متأسفانه صهیونیست‌ها پس از ۱۸ سال، مجدداً به قلب بیروت حمله کردند و تعداد زیادی از شهروندان را به شهادت رساندند. مضافاً بر اینکه این بمباران‌ها ابتدا از شهر ضاحیه صورت گرفت که متأسفانه به شهادت سید حسن نصرالله انجامید.

وی افزود: این رژیم منحوس در کمال بی‌شرمی و وحشی‌گری خود، نقاط مسکونی را مورد هدف قرار می‌دهد که بنا به گفته رسانه‌ها، در حملات اخیر اسرائیل علاوه بر تحمیل خسارت ناشی از تخریب خانه و کاشانه و سرگردان کردن مردم لبنان، بیش از ۲۲ نفر به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، همچنین در واکنشی به استمرار حملات مرگبار رژیم صهیونیستی، گفت: متأسفانه اسرائیل حتی به بیمارستان‌ها و مراکز اسکان امن هم رحم نمی‌کند و با بمباران چادرهای امداد در صدد انسان کشی‌های بیشمار است. به طوری که به گفته یکی از تحلیلگران، متأسفانه عدم وجود امکانات دارویی و درمانی موجب می‌شود که آمار زخمی‌ها هم به شهدا اضافه شود.

وی در واکنشی مبنی بر اقدام اخیر آمریکا در گسترش تحریم‌ها علیه ایران در پی حمله مقتدرانه موشکی تهران به اسرائیل و پاسخ قانونی به ترور شهید هنیه در خاک جمهوری اسلامی اظهار کرد: آمریکا از این عصبانی است که چرا ما پاسخ اسرائیل را دادیم؛ و بر این توهم هستند که گویی که اسرائیل مطلق‌العنان است و این سگ هار آمریکا در همه جا آزاد است و هر که در مقابل این غده سرطانی ایستاد؛ باید تحریم شود.

چمران تأکید کرد: این تحریم‌ها از سمت کشوری است که نه تنها خود را ابر قدرت جهان بلکه مدافع حقوق بشری می‌داند که خودش جز اولین کسانی هستند که حقوق بشر را لگدمال کرده و زیر پا می‌گذارند.

وی در ادامه سفر شجاعانه رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت با هواپیمای ایرانی و خلبانی شخص قالیباف را تحسین کرد و گفت: این اقدام که به گفته وی یادآور صحنه‌هایی از دوران دفاع مقدس بود نشانه‌ای روشن از حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله و مردم مظلوم لبنان است و قطعاً حضور رئیس قوه مقننه ما پس از ملاقات‌های سیاسی در محل بمباران‌ها و خرابه‌هایی که آثاری مبرهن از جنایات رژیم صهیونیستی است، دارای پیامی بزرگ است که معادلات روانی رژیم رو به زوال اسرائیل را برهم ریخته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: حضور مردان سیاست و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در لبنان بیانگر این است مردم ما در همه حال کنار ملت لبنان هستند و همه باهم یکی هستیم؛ ملت لبنان بدانند که در همه حال حامی آنها هستیم و خودمان را برای کمک آماده کرده ایم.

وی تأکید کرد: ما خود را موظف می‌دانیم که در شهرداری و شورا کمک‌های چشمگیری را تنظیم و از راه‌های قانونی آن را به دوستان لبنانی خود برسانیم؛ قطعاً حمایت‌های مردم ایران و کمک‌های ما بخصوص در برپایی موکب‌هایی که نمونه آن در اربعین برقرار شد؛ می‌تواند یک اقدام عملی برای مردم شجاعی باشد که تحت ظلم قرار گرفتند.

چمران با بیان اینکه یکی از نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی این است که بتواند با بمباران منطقه لیتانی تمام سکنه آن را خارج و شهر را تخلیه کند، گفت: این رژیم از سال‌های قبل بر آن بوده تا این منطقه را به دست بگیرد؛ آنها بر این ادعا بودند که جنوب لبنان منطقه ایست بدون انسان و ما انسان‌هایی هستیم بدون سرزمین، از این رو به دنبال تصرف و تجاوز به این منطقه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: از همان زمان مردم لبنان زیر بمباران‌ها مقاومت کردند و رژیم اسرائیل را شکست داده و آنها را با پای پیاده از مرزهای جنوب بیرون کردند؛ امیدواریم بزودی شاهد زدوده شدن این غده سرطانی از منطقه با کمک و همیاری ملت‌های مسلمان باشیم.

کد خبر 6255404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha