۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶

رئیس پلیس‌راه لرستان:

رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی در لرستان ممنوع شد

رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی در لرستان ممنوع شد

خرم‌آباد - رئیس پلیس‌راه لرستان تأکید کرد: رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی معتبر در استان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد زارعی ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلف هستند که وسایل نقلیه خود را برای انجام دوره‌ای معاینه فنی به مراکز معاینه فنی تعیین شده ببرند و پس از احراز شرایط، گواهی معاینه دریافت کنند.

وی افزود: در صورت بروز نقص فنی در مدتی که گواهی معاینه فنی اعتبار دارد مالک موظف است نسبت به رفع نقص دراسرع‌وقت اقدام کند و در صورت عدم رفع نقص گواهی معاینه وی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

رئیس پلیس‌راه لرستان با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴۳ آیین‌نامه راهنمایی‌ورانندگی، رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی معتبر ممنوع است، تصریح کرد: معاینه فنی ضامن امنیت و سلامت رانندگان است.

سرهنگ زارعی با تأکید بر اینکه خودروهایی که از تاریخ ساخت آنها پنج سال تمام گذشته است نیاز به اخذ گواهی‌نامه فنی دارند، تصریح کرد: دوره زمانی معاینه برای انواع وسایل نقلیه عمومی سبک‌وسنگین اعم از درون و برون‌شهری با عمر ۱۰ سال یا کمتر شش‌ماهه و برای بیشتر از ۱۰ سال سه‌ماهه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی و پلیس راهنمایی‌ورانندگی به سامانه یکپارچه معاینه فنی متصل هستند، بیان داشت: اطلاعات بین پلیس و مراکز معاینه فنی مبادله شده و رانندگان در هر نقطه‌ای از کشور که معاینه فنی گرفته باشند در اطلاعات سامانه ثبت می‌شود.

رئیس پلیس‌راه لرستان با بیان اینکه خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند توسط دوربین‌های کنترل راه‌ها اعمال قانون می‌شد، بیان داشت: این کنترل علاوه بر افسران پلیس توسط دوربین‌های ثبت تخلف نیز صورت می‌گیرد.

کد خبر 6255485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha