۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵

نقش مستقیم استانداردسازی در افزایش تولید ناخالص ملی

نقش مستقیم استانداردسازی در افزایش تولید ناخالص ملی

یک مقام مسئول با بیان اینکه صنعت آب و برق کشور درحوزه رعایت استاندارد جزو دستگاه‌های پیشگام کشور است، گفت: استانداردسازی فعالیت‌ها و محصولات تولیدی نقش مؤثری در افزایش تولید ناخالص ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، عبدالصاحب ارجمند مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو، امروز یکشنبه و در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد حوزه صنعت برق و انرژی در پژوهشگاه نیرو گفت: استاندارد از موضوعات بسیار مهمی است که نقش مهمی در توسعه کشورها دارد و در کنار مقوله‌هایی مانند کار، سرمایه و دانش فنی به عنوان یک ضرورت مکمل تأثیر مستقیمی در رشد تولید ناخالص ملی دارد.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری مستمر در فرایندهای مرتبط با استاندارد با هدف افزایش تولید و رشد ناخالص ملی اضافه کرد: استانداردسازی فعالیت‌ها و کالاهای تولیدی ضمن افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید به افزایش رفاه عمومی و ارتقای کیفیت زندگی منجر می‌شود.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو به سابقه بسیار زیاد استاندارد در صنعت آب و برق اشاره و بیان کرد: توجه به استاندارد و ایجاد کمیته برای پیگیری امور در صنعت آب و برق به اوایل دهه ۴۰ شمسی بازمی‌گردد و به بیان دیگر صنعت آب و برق کشور در حوزه استاندارد جزو سازمان‌های پیشگام کشور محسوب می‌شود.

ارجمند اجماع‌سازی و ایجاد وحدت رویه را یکی از مؤلفه‌های مهم استاندارد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه صنعت آب و برق کشور پیوستگی زیادی با تکنولوژی و دانش فنی دارد و بین بخش‌های مختلف آن وابستگی شدیدی وجود دارد، اجماع‌سازی و ایجاد وحدت رویه در همه بخش‌های دولتی و خصوصی ضمن تسهیل در امور همچنین به افزایش کیفیت محصول و بالا رفتن میزان بهره وری کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت مطالعه و پژوهش مستمر بر روی موضوع استاندارد در ایران ادامه داد: پژوهشگاه نیرو به عنوان مرکز پیگیری مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با حوزه نیرو در صنعت برق می‌تواند نقش محوری و ویژه‌ای در پیگیری امور مرتبط با حوزه استاندارد در وزارت نیرو داشته باشد.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو با تأکید بر ضرورت تعامل و هم افزایشی شرکت‌های مادر تخصصی زیرمجموعه وزارت نیرو با هدف پرهیز از موازی کاری و افزایش کیفیت فعالیت‌ها، اظهار کرد: تدوین استاندارد صحیح، اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با استاندارد و همچنین بازنگری و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های استاندارد از جمله موضوعات مهمی است که باید در حوزه استاندارد مورد توجه باشد.

کد خبر 6255520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha