۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۲

ظهره‌وند در گفت‌وگو با مهر:

ایران بازیگر اصلی منطقه است

ایران بازیگر اصلی منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر مقامات کشورمان به کشورهای منطقه و به ویژه لبنان، حاکی از حمایت ایران از جبهه مقاومت است و نشان داد ایران بازیگر اصلی منطقه است.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفرهای منطقه‌ای اخیر برخی از مقامات کشورمان به کشورهای منطقه، اظهار کرد: نگرش شخص رئیس‌جمهور این است که میدان و سیاست نباید از هم جدا باشند و جدا دانستن این دو از یکدیگر، برخلاف مصالح و منافع ملی است؛ تاکید رئیس‌جمهور از شروع به کار دولت چهاردهم این بوده که میدان و دیپلماسی باید با هم تعریف شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا، وزیر امور خارجه کشورمان بلافاصله پس از بازگشت از نیویورک و در اقدامی بسیار شجاعانه و قابل تحسین و در شرایطی که لبنان درگیر آتش افروزی رژیم صهیونیستی بود، به بیروت رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر مذکور اقدام به موقعی بود و حمایت عملی ایران از جبهه مقاومت، لبنان و حزب‌الله را نشان داد، تصریح کرد: در جهان عرب، برخی از کشورهای وابسته به رژیم صهیونیستی و آمریکا طی چند هفته گذشته اینگونه تبلیغ می‌کردند که ایران به منطقه مقاومت، نگاه ابزاری دارد که سفر مقامات کشورمان به برخی از کشورهای منطقه به ویژه لبنان، این توطئه‌ها را خنثی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان، گفت: همه دیدیم رئیس مجلس پیش از سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU)، برای گفت‌وگو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت سفر کرد و نشان داد ایران در کنار جبهه مقاومت است.

ظهره‌وند تاکید کرد: این اقدام قالیباف بسیار تحسین‌برانگیز بود و نشان داد جمهوری اسلامی ایران بازیگر اصلی منطقه است. سفر مقامات کشورمان به کشورهای منطقه و به ویژه لبنان، حاکی از حمایت و پشتیبانی ایران از جبهه مقاومت است.

کد خبر 6255576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha