۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴

اجرای مستمر طرح جمع آوری و پاکسازی انبارهای غیرمجاز ضایعات

اجرای مستمر طرح جمع آوری و پاکسازی انبارهای غیرمجاز ضایعات

کرج- معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: این سازمان طرح جمع‌آوری و پاکسازی انبارهای غیرمجاز ضایعات را به صورت مستمر اجرا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وهاب کاتبی گفت: فرهنگ تفکیک از مبدأ بیش از چند سال است که جای خود را در میان شهروندان باز کرده، اما باز هم شاهد هستیم که برخی شهروندان پسماندهای خود را به صورت مخلوط و بدون تفکیک در یک کیسه می‌گذارند و همین امر موجب شده تا فضا برای جولان عده‌ای افراد سودجو و جداسازی غیربهداشتی و خارج از ضابطه پسماندهای خشک از میان زباله‌ها و مخازن پسماند سطح شهر فراهم شود.

وی عنوان کرد: جلوگیری از فعالیت مراکز ضایعاتی غیرمجاز با هدف حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود که بیش از همه مورد تأکید شهروندان نیز قرار دارد. سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با توجه به مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی ناشی از وجود انبارهای ضایعاتی، طرح جمع‌آوری و پاکسازی انبارهای ضایعات غیرمجاز را به صورت مستمر اجرا می‌کند.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان کرد: مراکز خرید و فروش ضایعات، علاوه بر تأثیر منفی بر زیبایی بصری و گردشگری شهری و ایجاد مشکلات زیست محیطی و بهداشتی برای شهروندان ساکن در آن مناطق، حضور معتادان متجاهر در اطراف آن مراکز و کاهش امنیت ساکنان را نیز به همراه دارد.

کاتبی با اشاره به اینکه این طرح در تمامی نقاط سطح شهر اجرا می‌شود، افزود: در این طرح انبارهای غیرمجاز و ضایعاتی‌های سطح شهر شناسایی و پلمب می‌شوند و برخورد قاطع با آنها صورت می‌گیرد. این اقدام با همکاری عوامل انتظامی و بنا به دستور مقام قضائی انجام می‌شود و بدون اغماض با مراکز متخلف جمع آوری زباله برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 6255583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha