۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰

رئیس سازمان راهداری:

۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز پرخطر و ۱۵۰۰ نقطه کم‌خطر شناسایی شد

۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز پرخطر و ۱۵۰۰ نقطه کم‌خطر شناسایی شد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از رفع ۳۷۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور تا پایان شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور، گفت: در جلسه‌ای که با معاونت راهور فرا جا داشتیم، ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که باید تا پایان سال ۱۴۰۳ برطرف شود. از این تعداد سال گذشته حدود ۴۵۰ نقطه برطرف شده و تا پایان ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۳۷۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور رفع شده است. برای مابقی نقاط نیز برنامه‌ریزی شده که تا پایان امسال مرتفع شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار این ۸۸۷ نقطه، ۱۵۰۰ نقطه دیگر نیز شناسایی شد که از اهمیت کمتری نسبت به نقاط اصلی برخوردار بودند. طبق برنامه‌ریزی‌های موجود نقاط حادثه‌خیز با اهمیت کمتر نیز در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۴ به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

امانی همچنین از کاهش تصادفات در شش‌ماهه نخست سال خبر داد و گفت: در این مدت، شاهد کاهش ۴.۵ درصدی تصادفات در جاده‌های برون‌شهری و ۱۸ درصدی در راه‌های روستایی بوده‌ایم که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اقداماتی که در راستای ایمنی راه‌ها به انجام رسانده، نقشی قابل توجه در کاهش این آمار ایفا کرده است.

وی در ادامه به اقدامات دیگر این سازمان برای افزایش ایمنی جاده‌ها اشاره کرد و گفت: تا ۶ ماهه اول سال جاری ۶۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌ها انجام شده که این رقم بخشی از هدف‌گذاری ۱۲ هزار کیلومتری برای امسال محقق شده است. برنامه سال گذشته برای روکش آسفالت راه‌ها ۱۰ هزار کیلومتر بود و امسال این هدف‌گذاری ۲ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در زمینه نصب نیوجرسی تصریح کرد: ۴۵۰ کیلومتر نیوجرسی در راه‌های کشور تا به امروز اجرا شده و این عدد تا پایان سال به ۷۰۰ کیلومتر خواهد رسید. این در حالی است که در کل سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر نیوجرسی در راه‌ها نصب شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص تجهیز ماشین‌آلات راهداری نیز گفت: نزدیک به ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از تولیدات داخلی خریداری و عقد قرارداد شده و ۶۵۰ دستگاه نیز از محل واردات در حال ورود به کشور است. از این تعداد ماشین‌آلات راهداری تاکنون ۲۰۰ دستگاه وارد شده و امیدواریم تا پایان سال مابقی ماشین‌آلات نیز وارد کشور شود.

امانی همچنین در پایان، تأکید کرد که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمام تلاش خود را خواهد کرد تا نقاط حادثه‌خیز باقی‌مانده تا پایان سال‌جاری برطرف شوند و این اقدامات انجام خواهد شد تا شهروندان بتوانند عبور و مرور ایمن‌تری در جاده‌های کشور داشته باشند.

کد خبر 6255715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha