۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱

دبیر جشنواره تئاتر بسیج اردبیل مطرح کرد؛

اجرای ۱۰ اثر منتخب جشنواره تئاتر بسیج در سالن فدک اردبیل

اجرای ۱۰ اثر منتخب جشنواره تئاتر بسیج در سالن فدک اردبیل

اردبیل- دبیر استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در استان اردبیل گفت: ۱۰ اثر انتخابی استانی توسط هیات داوران در روزهای ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در سالن فدک اردبیل اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آغاز استارت فعالیت هنرمندان از اواخر تیرماه سال‌جاری بود، اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانستیم فعالیت‌های ارزشی انقلاب اسلامی را در قالب تئاتر جدی‌تر و با همت هنرمندان اردبیل پیگیری کنیم.

وی افزود: فرصت یک و نیم ماهه برای اجرایی بخش استان داشتیم که با انتشار فراخوان ۲۹ اثر فرم ثبت نام را پر کردند که ۲۱ اثر صحنه‌ای و ۸ اثر خیابانی بودند.

دبیر استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در استان اردبیل ادامه داد: ۱۲ اثر از اردبیل، ۴ اثر مشگین‌شهر، ۳ اثر گرمی و ۲ اثر از شهرستان خلخال در نمایش صحنه‌ای و ۳ اثر از مشگین‌شهر، ۳ اثر از گرمی، یک اثر از خلخال و یک اثر از اردبیل برای نمایش خیابانی ثبت نام کردند.

خدایی اضافه کرد: ۱۵ اثر صحنه‌ای و ۵ اثر خیابانی تولید و به مرحله بازبینی راه یافتند که مهمترین شاخص این جشنواره استفاده از بانوان در هیأت داوران بود که بعد از بازبینی ۱۰ اثر مورد تأیید قرار گرفت، ۷ اثر صحنه‌ای و ۳ اثر خیابانی به دبیرخانه معرفی شد.

وی با بیان اینکه این آثار از ۲۳ تا ۲۵ مهر ماه سال‌جاری در ۲ سالن اصلی و سالن پلاتو مجتمع فدک به اجرا در می‌آیند، خاطرنشان کرد: تماشای این آثار برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

دبیر استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲۵ مهرماه اختتامیه این جشنواره است، تصریح کرد: در این مراسم برگزیدگان توسط هیأت داوران معرفی خواهند شد که هیأت داوران نیز از کارشناسان پیشکسوت این حوزه بوده است.
خدایی با تاکید بر معرفی فعالیت‌های بسیج در قالب‌های نمایشی افزود: انتظار داریم اصحاب رسانه در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آئین اختتامیه جشنواره یاریگر ما باشند.

وی در پایان گفت: از آثار برگزیده ۲ اثر صحنه‌ای و ۲ اثر خیابانی برای رقابت با سایر استان‌ها به دبیرخانه جشنواره بسیج کشوری ارسال خواهند شد.

کد خبر 6255778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha